شناسهٔ خبر: 118815 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هشت صبح

اقتدار منطق بسیج

طلایی تقریبا چهار سالی است کوچه پس کوچه های تهران گاهی با رایحه خوش ایثار و مقاومت عطر آگین می شود. از شمال تهران - شهرک شهید محلاتی - گرفته تا جنوب تهران محله ای قدیمی و اصیل مثل میدان خراسان. از شرق این کلانشهر تا غرب آن. حضور پرشمار توده های مختلف مردم برایم جالب است. جوانانی که نسل همین انقلابند و با ظاهر و تعلقات گوناگون اما سوگوارانه با دست، به سر و سینه می زنند.

«نماینده» ؛ مرتضی طلایی/تقریبا چهار سالی است کوچه پس کوچه های تهران گاهی با رایحه خوش ایثار و مقاومت عطر آگین می شود. از شمال تهران - شهرک شهید محلاتی - گرفته تا جنوب تهران محله ای قدیمی و اصیل مثل میدان خراسان. از شرق این کلانشهر تا غرب آن. حضور پرشمار توده های مختلف مردم برایم جالب است. جوانانی که نسل همین انقلابند و با ظاهر و تعلقات گوناگون اما سوگوارانه با دست، به سر و سینه می زنند.

 شهدای مدافع حرم، نقطه اتصال این خیل جمعیت با عرش است. این عنوان مقدس نه مختص تهران است، چراکه نام شهدای دلاوری از خطه سرسبز مازندران، خوزستان، اصفهان، همدان، فارس، مشهد و دیگر نقاط این کشور در این فهرست غرور آفرین می درخشد. اما این افتخار، ایرانی، افغانی، لبنانی و عراقی نمی شناسد. دوستداران اهل بیت در هر گوشه ای شجاعانه مقابل جسارت به حرم های مقدس اهل بیت در عراق و شام ایستاده اند و فرهنگ ناب شهادت را به آن مردمان هدیه داده اند.

یاد شهید همدانی به خیر. چه زیبا می گفت: ((در ارتش سوریه نماز خواندن حکمش اعدام است... اما کار را به جایی رسید که سوری‌ها همچون بسیجی‌های خودمان در زمان جنگ، حنا ببندند و به میدان نبرد با تکفیری‌ها بروند و نماز خواندنی که در ارتش سوریه حکمش اعدام بود به یک کار رایج فرهنگی تبدیل شود. )

بله سوری ها همچون بسیجی ها. این فرهنگ انقلاب و اسلام است. هر جا برود تحول آفرین است. در هفته بسیج سخن گفتن از اقیانوس عظمت و برکات بی نهایت شجره طیبه بسیج کاری دشوار است. حالا این جملات پر مغز رهبر انقلاب روشن تر می شود که :" بسیج مایه‌ی عزّت كشور و نظام است. چرا؟ چون معنای بسیج حضور متن مردم در عرصه‌های فعّالیّتهای اساسی برای ملّت و كشور است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۹"

"بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. ۱۳۹۰/۰۹/۰۶ "

"بسیج، حرکت برخاسته‌ی از ایمان، از عشق، از اعتماد به نفس و توأم با ابتکار است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۲"

وقایع این روزها منطقه و جهان بر همگان روشن کرد که همین شهدای مدافع حرم خاکریز امنیت کشور ما در انسوی مرزهاست. قدردان این شهدای مظلوم باشیم و با رفتار و سخنان خود در همان مسیر گام برداریم انشاالله

 

نظر شما