شناسهٔ خبر: 118782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قطر برای تروریست های سوری موشک ضد روسی خرید

موشک هکرهای اوکراینی اعلام کردند قطر در ماه سپتامبر قراردادی با «کی‌یف» به منظور خرید یک سامانه هوایی پیشرفته امضا کرده است.

به گزارش «نماینده»، مجموعه‌ای از هکرهای اوکراینی فاش کردند قطر در سپتامبر گذشته یک قرارداد برای خرید سامانه پیشرفته دفاعی هوایی از نوع «پیچورا ۲» با «کی‌یف» امضا کرده که هدف نهائی آن پشتیبانی از تروریست‌های مسلح در سوریه است.

الاخبار گزارش داد  اسناد فاش شده حاکی از آن است که این اقدام برای مقابله با جنگنده‌های روسیه در آسمان سوریه است؛ تسلیح تروریست‌های سوریه به سلاح‌های ضد هوایی با آگاهی واشنگتن و آنکارا صورت می‌گیرد.

گروه هکری اوکراینی «سایبر پیرکوت» که نامش را از یک واحد ویژه پلیس اوکراین یعنی «پیرکوت» (عقاب طلایی) گرفته است اخیرا ایمیل «بوی تولد جایکوفسکی» رئیس یک شرکت هلندی ویژه تجارت سلاح را هک کردند و ایمیل‌های وی اثبات کرد شرکت او از شرکت‌های واسطه‌ای است که تحت عنوان‌های مختلف اقدام به فروش سلاح به عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کند تا این کشورها نقش خود در تسلیح سلاح تروریست‌های حاضر در سوریه و دیگر کشورها را به خوبی ایفا کنند.

به عنوان مثال، بر اساس قرارداد تجاری که در آوریل ۲۰۱۵ بسته شده این شرکت هلندی ۲۵۶ دوشکا از نوع « ZSU-۲۳» به اسم نیروهای دفاع ملی اوکراین به قیمت ۱۴.۵ میلیون یورو فروخته است. اما قراردادی با همین حجم و نوع اسلحه با شرکت عربستانی به نام «القایش للتجاره» بسته شده و این در حالی است که ریاض از این نوع سلاح‌ها برای ارتش خود استفاده نمی‌کند.

قرادادهای اسلحه با اطلاع قطر، آمریکا، ترکیه و بلغارستان صورت گرفته است

الاخبار در ادامه افزود واضح است که ۵۰۰ دوشکا، صدها خمپاره و دهها میلیون گلوله برای تسلیح تروریست‌هایی است که در سوریه و دیگر کشورها مورد حمایت عربستان هستند نه برای تجهیز ارتش این کشور.

بر اساس گزارش مذکور، کشورهای قطر، آمریکا، ترکیه و بلغارستان در جریان خرید این سلاح‌ها و مهمات برای تروریست‌های سوری بوده‌اند و با حرکات خود به روند آن تسریع بخشیده‌اند.

در همین راستا وزارت خارجه روسیه در اکتبر درباره تجهیز تروریست‌های سوریه به موشک‌های ضد هوایی هشدار داد و اعلام کرد: ما این اقدام را به مثابه حمایتی مستقیم از تروریسم می‌دانیم و مسئولیت کامل آن بر عهده تمام حامیان آن است.

در پایان گزارش آمده است به نظر می‌رسد که ائتلاف آمریکایی-خلیجی برای تسلیح تروریست‌های سوری به سلاح‌های سنگین و جدید برنامه‌ریزی می‌کندتا قابلیت مقابله با هر تهدید روسی و سوری را داشته باشند.


تصاویر قراردادها

 

نظر شما