شناسهٔ خبر: 118509 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش به پایپ‌کشی در مترو/ اصولگراها شورا را ترک نمی کنند

ابوالفضل قناعتی43 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در واکنش به انتشار تصویر پایپ‌کشی در واگن مترو گفت: برخورد امنیتی در فضاهای عمومی برعهده نیروی انتظامی است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه برخورد امنیتی با تخلفات در فضاهای عمومی برعهده نیروی انتظامی است، گفت: شهرداری نیز باید شرایط محیطی را به گونه ای فراهم کند که امکان ایجاد فساد و جرم وجود نداشته باشد. به طور مثال اگر در محله هرندی، گودی وجود دارد که محل پنهان شدن معتادان است یا خانه های مخروبه ای که به پاتوق معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شده باید آنجا را به گونه ای ساماندهی کنند که امکان ایجاد جرم وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری وظیفه ای درخصوص اینکه در تمام مکان های عمومی جرمی انجام نشود، ندارد. به طور مثال اگر سرویس بهداشتی مسجدی فردی مواد مخدر بکشد مگر باید رئیس امور مساجد به این موضوع ورود پیدا کند؟ مسئولیت این نوع برخوردها برعهده نیروی انتظامی است.

قناعتی تصریح کرد: شهرداری نمی تواند به بهانه اینکه در کیف مسافران مترو ممکن است مواد مخدر باشد، وسایل همراه مسافران را مورد بازبینی قرار دهد. در داخل واگن ها نیز امکان نظارت امنیتی وجود ندارد. به نظر می رسد نیروی انتظامی باید در اینگونه موارد سختگیری های بیشتری انجام دهد. شهرداری نیز باید تحقیق کند در سایر کشورهای پیشرفته از چه سیستمی برای نظارت داخل متروها استفاده می شود و در صورت امکان شورا پیگیری می کند که واگن های مترو تهران نیز به این نوع سیستم ها تجهیز شوند.

اصولگراها شورا را ترک نمی کنند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه گفته می شود سه تن از اعضای اصلاح طلب شورا قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند، گفت: اعضای اصولگرای شورا قصد حضور در انتخابات مجلس را ندارند.

منافع مردم در اولویت است/ محتوای بحث حسابرسی ها مهم است نه نیت شخص مطرح کننده

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص اینکه گفته می شود بحث حسابرسی شرکت های زیرمجموعه شهرداری جنبه شخصی پیدا کرده است، گفت: اولویت برای ما منافع مردم است و باید دقت کنیم که حرفی که بیان می شود حق است و به دنبال منافع مردم است یا منافع شخصی. اگر این سخنان به دنبال احقاق حق مردم باشد از زبان هرکسی گفته شود و با هر نیتی ما باید آن را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم.

قناعتی تاکید کرد: باید به محتوای بحث حسابرسی ها دقت کنیم و به حواشی آن که این بحث ها جنبه شخصی دارد یا نه توجهی نداشته باشیم. اگر حرف ها درست، کارشناسی و با سند باشد باید آن را پیگیری کرد اگر هم نه، باید کمک کنیم که حقیقت روشن شود.

نظر شما