شناسهٔ خبر: 118465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

منشا پیدایش داعش ، آمریکا و متحدانش هستند

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به وسیله کسانی ایجاد شده است که‌ آمریکا آنها را در عراق و افغانستان برای مدتی به زندان انداخته بود ولی بعدا آنها را آزاد کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، لاوروف با شرکت در مصاحبه ای رادیویی گفت در برهه ای از زمان غربی ها و برخی از دوستانشان در منطقه به طور پیوسته و منظم، با کمک شمار زیادی از تروریست ها، افراط گرایان و شبه نظامیان خارجی به فرایند سیاسی (در سوریه)  حمله کردند و سعی داشتند تا رژیم حاکم را سرنگون سازند، ولی در نهایت کنترل اوضاع از دست آنها خارج شد و گروه های تروریستی و شبه نظامیان خارجی دست بالا را گرفتند و به  یک باره به این نتیجه رسیدند که می توانند ایده تشکیل یک خلافت را در منطقه محقق سازند و این کار  به دست همان کسانی در حال انجام است که آمریکا آنان را در عراق و افغانستان به زندان انداخته بود ولی بعدا آنها را آزاد کرد.

لاوروف تاکید کرد:‌ این اوضاع از کنترل قدرت های غربی خارج شده است، بخشهای زیادی از اراضی از جمله اماکن تاریخی و میراث فرهنگی به اشغال آنها در آمده و نابود شده یا آثار تاریخی به تاراج رفته و فروخته شده است. حتی تروریست ها برخی از میادین نفتی را تصاحب کرده اند و نفت خام این مناطق را در بازار می فروشند.

** تاکتیک به انزوا کشاندن روسیه شکست خورده است

وزیر امور خارجه روسیه  اعلام کرد: روسیه در مجامع بین المللی به هیچ وجه خود را منزوی احساس نمی کند.

لاوروف اعلام کرد: مذاکرات در قالب شورای روسیه و ناتو و برخی مذاکرات مختلف با اتحادیه اروپا که قبلا متوقف شده بود، به تدریج به حال طبیعی بازمی گردد و تماس های روزانه ما هرگز متوقف نشده است.

وی افزود: هیچیک از هیئت های روسی در هیچ سطحی در مجامع بین المللی نه تنها در انزوا قرار نداشته اند بلکه همواره در کانون توجه بوده اند و دیگر کشورها همواره در صدد جلب حمایت و همکاری مسکو بر آمده اند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روشن است همه تلاشها برای منزوی ساختن روسیه در سطح بین المللی با شکست روبرو شده است و همگان صحبت کردن از چنین تاکتیکی را به سخره می گیرند.

نظر شما