شناسهٔ خبر: 118452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیویورک به دنبال تهدید داعش به حالت آماده‌باش درآمد

پلیس آمریکا به دنبال انتشار جدیدترین ویدئو تبلیغاتی تکفیری‌های داعش و تهدید به بمب‌گذاری میدان «تایمز» شهر نیویورک، نیروهای امنیتی این شهر برای جلوگیری از تکرار حادثه پاریس در نیویورک به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش «نماینده»، دپارتمان پلیس شهر نیویورک‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ویدئو تبلیغاتی اخیر تکفیری‌های داعش که تصاویری از حادثه دوران ساز شهر نیویورک را به نمایش درآورده است تأکید می‌کند که تروریسمی که شهر نیویورک را هدف قرار داده است همچنان یک تهدید به حساب می‌آید.

بنا به گزارش اسپوتنیک، پلیس نیویورک اعلام کرد: «ما از ویدئو تازه منتشر شده داعش که به میدان تایمز اشاره کرد، اطلاع داریم. در حالیکه تصاویری که در این نوار ویدئویی به نمایش درآمده، جدید نیست اما این ویدئو تأیید می‌کند که شهر نیویورک همچنان یکی از اهداف مهم تروریست‌ها به حساب می‌آید».

در ادامه این بیانیه آمده است که در حال حاضر هیچ تهدیدی برای شهر نیویورک وجود ندارد اما پلیس این شهر همچنان بسیار هوشیار است و با پلیس «اف بی آی» و همچنین دیگر سازمانهای اجرای قانون همکاری می‌کند تا شهر نیویورک را در امان نگه دارد.

روز دوشنبه، دپارتمان پلیس شهر نیویورک یک تیم تازه تشکیل شده از افسران مجرب مبارزه با تروریسم که مجهز به سلاح، جلیقه‌ زرهی، تلفن‌های هوشمند و خودروهای سنگین زرهی در مناطق مختلف شهر نیویورک مستقر شدند.

اقدامات امنیتی به دنبال حوادث اخیر تروریستی پاریس که ۱۲۹ نفر در آن کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند، در شهر نیویورک تشدید شده است.

گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه (دیروز) با انتشار ویدئویی مدعی شده پس از حملات پاریس، عملیات خود را بیشتر خواهد کرد.  

داعش در جدیدترین ویدئوی خود از میدان تایمز نیویورک نام برده و تهدید کرده در این میدان عملیات انتحاری انجام خواهد داد.  

در ویدئوی تازه انتشاریافته قبل از نمایش تصاویر میدان تایمز، یک عضو این گروه تروریستی می‌گوید حملات پاریس تازه آغاز کار هستند.  

در پایان ویدئوی داعش، پیامی با این محتوا ظاهر می‌شود: «و آنچه خواهد آمد، بدتر و تلخ‌تر خواهد بود.»

نظر شما