شناسهٔ خبر: 118326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

وسیله انتقام پوتین از داعش+عکس

موشک روسیه داعش وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بمب‌افکن‌های راهبردی نیروی هوایی کشورش روز سه شنبه برای نخستین بار در رقه و دیر الزور سوریه علیه تروریست‌های داعش وارد عمل شده اند.

به گزارش «نماینده»، سرگئی شویگو با اشاره به وعدۀ پوتین مبنی بر گرفتن انتقام سخت از داعش، گفت: برای نخستین بار بمب‌افکن‌های مافوق صوت و دورپرواز Tu-۲۲ در حمله به مقرهای داعش در رقه و دیرالزور شرکت کرده اند و موشک های دوربرد هم به پایگاه های تروریست ها در حلب و ادلب شلیک شده است.

به گفته وی، ۱۲ بمب افکن Tu-۲۲ M۳ بامداد سه شنبه در حمله به مقرهای داعش در رقه شرکت داشته اند و جنگنده های Tu ۱۶۰ و Tu ۹۵ MS  هم تعداد ۳۴ فروند موشک هدایت شونده به داعشی های مستقر در حومه حلب و ادلب شلیک کرده اند.

آناتولی جیخاروف فرمانده جنگنده های دورپرواز روسیه در گزارش خود به پوتین اعلام کرد که هواپیماهای Tu ۱۶۰ و Tu ۹۵ MS  برای انجام عملیات در سوریه بیش از ۸ ساعت در آسمان بوده اند و بمب افکن های دورپرواز Tu-۲۲ M۳ نیز برای هدف قرار دادن داعش، بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر راه پیموده اند.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم امروز (سه شنبه) به ناوهای جنگی روسی در دریای مدیترانه دستور داد که در حمله علیه داعش، با نیروی دریایی فرانسه به عنوان یک "هم‌پیمان" همکاری کنند.

بمب افکن Tu-۲۲

 

جنگنده Tu ۹۵ ms

جنگنده Tu ۱۶۰

 

نظر شما