شناسهٔ خبر: 118110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گاف رسانه‌ای اوباما در مورد داعش

اوباما رئیس جمهور آمریکا یک روز پیش از حملات تروریستی پاریس مدعی شد داعش در حال نابودی و توقف گسترش عملیات است.

به گزارش «نماینده» به نقل از دیلی میل؛ "باراک اوباما، " رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه تلویزیونی پنجشنبه شب با ای بی سی مدعی شد: داعش در حال نابودی کامل است و بعید می‌دانم دیگر توان گسترش عملیات تروریستی را داشته باشد. هنوز یک روز از این سخنان نسنجیده اوباما نگذشته بود که داعش با شش حمله پیاپی به پاریس نشان داد برای گسترش اعمال تروریستی خود قدرت کافی در اختیار دارد و حتی قادر است به قلب اروپا – فرانسه – نیز نفوذ کند.

 

سخنان اوباما در مصاحبه با ای بی سی به شدت مورد تمسخر و انتقاد مخالفان وی قرار گرفت بطوریکه او را رئیس جمهوری ناآگاه از تحولات و چالش‌های واقعی جهان نامیدند. "دونالد ترامپ، " نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، شدیدترین انتقادات را علیه وی ابراز داشت.

 

اوباما در مصاحبه پیش از وقوع حملات تروریستی پاریس گفته بود: آنچه واضح است به هدف اصلی‌مان که کاهش قدرت نفوذ داعش است، رسیده‌ایم. قدرت داعش در حال تحلیل است. در چند هفته اخیر آنها به هیچ موفقیت زمینی نه در عراق و نه در سوریه دست نیافتند. داعش در حال نابودی است و دیگر توان گسترش فعالیت‌هایش را ندارد.

 

اوباما در سال اول شکل‌گیری داعش، ابتدا این گروه تروریستی را شاخه‌ای از جوانان القاعده می‌دانست. اشاره به همین سخنان، کار منتقدان اوباما را در زیر سوال بردن دانش دیپلماتیک و  کفایت وی آسان کرد.

 

مقامات آمریکایی برای کمک به نیروهای امنیتی فرانسه در شناسایی و بازداشت عوامل حملات تروریستی جمعه شب پاریس اعلام آمادگی کرده‌اند. اوباما روز گذشته برای شرکت در اجلاس گروه بیست به آنتالیا – ترکیه – سفر کرد. وی در پایان این اجلاس و در سفری ۹ روزه به فیلیپین و مالزی می‌رود.  

نظر شما