شناسهٔ خبر: 118099 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انفجارهای بیروت و پاریس هشدار به ماست

علوی وزیر اطلاعات با اشاره به انفجارهای اخیر بیروت و پاریس گفت: این انفجارها هشدار جدی به ما هم هست که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» ، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، صبح روز یکشنبه (۲۴ آبان ۹۴) در پنجاه و نهمین همایش سراسری حراست کل کشور با اشاره به مسئله نفوذ دشمن و تبیین اهداف دشمن ازسوی مقام معظم رهبری گفت: دشمن همواره در صدد نفوذ و به دنبال آن، ضربه زدن به کشور بوده است. اما اکنون باتوجه به شرایط جدید با این خطر بیشتر مواجهیم.

وی از نفوذ به عنوان مهم ترین تهدید در عرصه  جنگ نرم یاد کرد و افزود: ضرورت دارد هشدارهای راهبردی مقام معظم رهبری را در حوزه نفوذ به صورت علمی و پژوهشی مطالعه و بررسی و مبتنی بر آن عمل کرد تا با هوشیاری کامل، دچار غافلگیری نشویم.

علوی از تلاش عناصر دشمن و عوامل سرویس های اطلاعاتی برای استفاده از پوشش ها و ظرفیت های مختلف برای حضور و نفوذ گفت: وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی خود نقاط  مورد هدف دشمن و اولویت های آنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نفوذ را به خوبی شناسایی کرده است.

وزیر اطلاعات همچنین تروریست های تکفیری را مهم ترین تهدید در عرصه جنگ سخت علیه جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به انفجارهای اخیر در بیروت و پاریس تاکید کرد: اولویت های اصلی وزارت اطلاعات تامین امنیت کشور و مقابله با جریان تکفیری است که بحمدالله توفیقات خوبی داشته ایم و به مردم هم اطلاع رسانی کرده ایم.

وی افزود: البته انفجارهای اخیر هشدار جدی به ما هم هست که باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات برای کشور ما مایه خیر و برکت و نماد مردم سالاری است و مشارکت حداکثری مردم، مشروعیت نظام را بیش از پیش در چشم جهانیان تثبیت می کند.

وی به مسئولین حراست دستگاه ها و وزارتخانه ها گفت: حراست ها باید نظارت داشته باشند تا در دستگاه های دولتی له یا علیه هیچ جریان یا کاندیدای موضع گیری نشود.

علوی افزود باید تلاش شود انتخابات در فضایی امن و آرام برگزار شود و پیش از هر چیز مواردی که می تواند به این فضا آسیب برساند شناسایی و تدبیر لازم صورت پذیرد.

وی گفت: دشمن از فضای ملتهب در کشور به ویژه در ایام انتخابات سوء استفاده می کند و ما باید با اشراف و تسلط اطلاعاتی مانع رسسیدن دشمن به اهدافش بشویم.

نظر شما