شناسهٔ خبر: 118056 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دبه ایران خودرو یا بانک مرکزی؟/وام ۲۵میلیونی تعطیل شد

خودرو43 در نتیجه جلسه سه جانبه خودرویی در بانک مرکزی، این بانک با ادامه فروش شرایطی خودرو در قالب اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی مخالفت کرد.

به گزارش «نماینده»، امروز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای متقاضیان خرید خودرو با وام جدید ۲۵ میلیون تومانی را غافلگیر و اعلام کرد که بیش از ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات در این مورد تامین مالی نخواهد کرد.

این در حالی است که آخرین آمارها حاکی از آن بود که حتی تا ۱۳۰ هزار خودرو در چند روز گذشته از سوی خودروسازان فروخته شده که بر این اساس مازاد خودروهای فروش رفته و همچنین تقاضاهای باقیمانده در بلاتکلیفی ماند.

بر اساس این گزارش امروز عصر جلسه‌ای سه جانبه بین خودروسازان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی برای انجام مذاکراتی مبنی بر بالابردن سقف تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها برای فروش خودرو برگزار شد.

با این وجود نتیجه جلسه باز همان تاکید بانک مرکزی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات بیش از سقف اعلامی آن بود.

بر اساس این گزارش ایران خودرو نیز با ارسال اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی اعلام کرد.

متن اطلاعیه ایران خودرو به شرح زیر است:

"ضمن تشکر از استقبال گرم و کم نظیر مردم عزیز کشور و سپاس بیکران از اینکه محصولات ما را انتخاب نمودید و همچنین قدردانی از تلاش بی‌وقفه نمایندگی‌های مجاز این شرکت و همکاران محترمشان در سراسر کشور که در کمال خلوص و خدمت پاسخگوی نیاز مشتریان محترم ایران خودرو بودند بدین وسیله به استحضار می‌رساند:  پیرو اطلاعیه مورخ ۲۳/۸/۹۴ بانک مرکزی در خصوص فروش مدت‌دار خودروهای مشمول طرح خرید اسناد تجاری در سقف اعلام شده و پیرو جلسه برگزار شده مسئولین با بانک مرکزی، فروش خودرو از محل این مصوبه متوقف می‌شود. بدیهی است فروش عادی این شرکت کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت. "

نظر شما