شناسهٔ خبر: 118041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جامعه یهودیان فرانسه از حملات پاریس مطلع بوده‌ است

حملات تروریستی درپاریس 43 منابع رسانه‌ای از مطلع بودن جامعه یهودیان فرانسه درباره وقوع حمله تروریستیِ شب گذشته در پاریس خبر می‌دهند.

به گزارش «نماینده»، منابع خبری متفاوتی از مطلع بودن پیشاپیش جامعه یهودیان فرانسه درباره وقوع حملات تروریستی جمعه‌شب در پاریس حکایت دارند.

به گفته «جاناتان سیمون سلِم» یکی از روزنامه‌نگاران فرانسوی مقیم در اراضی اشغالی، فلسطین، صبح روز جمعه به برخی از مقامات امنیتی جامعه یهودیان فرانسه، درخصوص وقوع حملات تروریستی در شهر پاریس اطلاع داده شده بود.

به نوشته وبگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، بدنبال وقوع چند حمله کوچک در فرانسه در ماه جاری، جامعه یهودیان این کشور، پیشاپیش اطلاعاتی را درمورد یک حمله بزرگ تروریستی دریافت کرده بود.

آن چه از ظواهر امر پیداست، نشان از تحرکی دیگر از سوی رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی است که همچون حادثه «شارلی ابدو» در ۷ ژانویه ۲۰۱۵، درمورد حادثه اخیر پاریس نیز بدنبال استفاده و بهره‌برداری از آن در راستای مقاصد و اهداف خود هستند.

اولین گام از خط رسانه‌ای اشغالگران صهیونیست پس از حمله تروریستی شب گذشته در پاریس، امروز از سوی یکی از شبکه‌های فرانسوی به نام «بی‌اف‌ام تی‌وی» رقم خورده است.

این شبکه در مصاحبه با «دومینیک ریزت» از تحلیل‌گران مسائل نظامی، به مقایسه‌ی وضع کنونی فرانسه با اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین پرداخته است. ریزت در این باره گفته است: «آنچه اکنون در فرانسه اتفاق می‌افتد، همان چیزی است که طی ۲۰ سال گذشته در اسرائیل وجود داشته.»

نکته دیگری که در رسانه‌های غربی و عبری به چشم می‌خورد، اشاره کردن آنها به مالکیت یهودی «سالن تئاتر باتاکلان»، بعنوان یکی از مکان‌های وقوع حمله تروریستی پاریس است. جاناتان سلِم در مصاحبه خود با وبگاه صهیونیستی تایمزآواسرائیل، این مکان را یکی از تأمین کنند‌گان مالی نیروهای نظامی اشغالگران صهیونیست (IDF) خوانده است.

در سلسله حملات تروریستی شامگاه جمعه در پاریس، شماری از مردم این کشور کشته و زخمی شدند. در این حادثه، که در مناطق یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس در ساعت ۲۱:۱۶ به وقت اروپای مرکزی و در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» در شمال پاریس رخ داد، همچنین ده‌ها نفر در سالن تئاتر باتاکلان به گروگان گرفته شده بودند.

نظر شما