شناسهٔ خبر: 117974 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر بهداشت: برخی نهادها در طرح تحول سلامت به وظیفه‌شان عمل نکرده‌اند

قاضی زاده هاشمی/2 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی سازمان‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به وظایف خود عمل نکرده و در این زمینه کوتاهی کرده انداما اجازه نمی‌دهیم به طرح تحول نظام سلامت آسیبی برسد.

به گزارش «نماینده» سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد در رابطه با تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکی از سوی بیمه‌ها، اظهار داشت: برخی سازمان‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به وظایف خود عمل نکرده و در این زمینه کوتاهی کرده‌اند اما اجازه نمی‌دهیم به طرح تحول نظام سلامت آسیبی برسد و این طرح مسیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: اگر سازمان‌های بیمه‌گر کمک نکنند به ناچار مشکلات داخلی را با همکاری دولت و سازمان مدیریت حل خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: سرانه بهداشتی و درمانی مشهد با توجه به موقعیت این کلانشهر مذهبی باید اصلاح شود البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مشهد تلاش بسیار داشته‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در اصلاح سرانه بهداشتی و درمانی شهر مشهد کوتاهی شده که بخشی از آن به خود مشهدی‌ها مربوط می‌شود و بخشی به دولت چراکه با توسعه شهر و افزایش جمعیت متاسفانه زیرساخت‌ها متناسب با آن ساخته نشده است.

وی افزود: رفع مشکلات حوزه سلامت در کلانشهر مشهد با همکاری نهادهای مختلف میسر خواهد بود.

قاضی زاده با بیان اینکه دولت تکمیل پروژه بیمارستان 540 تختخوابی را تحت حمایت قرار می‌دهد گفت: بخشی از اعتبارات این طرح که مربوط به وزارت بهداشت بوده، جلوتر از موعد تحویل داده شده است.

نظر شما