شناسهٔ خبر: 117972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیام بان‌کی‌مون همزمان با ادامه انتفاضه سوم فلسطین؛

سازمان ملل به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است/ تا دیر نشده «دو دولت» تشکیل شود

بان کی مون/2 دبیرکل سازمان ملل در مقاله‌ای در یک روزنامه اسرائیلی از تعهد سازمان متبوعش برای تامین امنیت اشغالگران صهیونیست سخن گفت.

به گزارش «نماینده» با ادامه مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست و آغاز انتفاضه سوم، اکنون برخی نهادهای مدعی همچون سازمان ملل متحد و برخی کشورهای متحد رژیم صهیونیستی مانند آمریکا به دنبال زدودن فجایع ضدبشری و کشتار ساکنان اصلی فلسطین از چهره رژیم صهیونیستی هستند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، امروز (پنج‌شنبه) در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شده، ضمن متعهد خواندن خود به تأمین امنیت اسرائیل، بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح تشکیل دو دولت مستقل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در آغاز این مقاله بدون اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در روزها و هفته‌های اخیر و گسترش موج تازه خشونت و کشتار مردم فلسطین که موجب آغاز انتفاضه سوم شد، می‌نویسد: «همین چند روز اخیر، برای چندمین بار در طول این سال‌ها به اسرائیل سفر کردم... من با هدف حمایت از اقدام مشترک برای پایان دادن به خشونت، کاهش تنش و رسیدن به صلح دائم به آنجا رفتم».

بان‌کی‌مون در سخنان خود بدون توجه به سابقه اشغالگران در قتل‌عام فلسطینی‌ها، انجام جنایات جنگی و حتی سرپیچی آنان از عمل به قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌‌های بین‌المللی در طول دهه‌های متوالی، باز هم فلسطینی‌ها را به آمدن پای میز مذاکره و گفتگو با غاصبان صهیونیست فرا می‌خواند.

دبیرکل 71 ساله‌ی سازمان ملل، در ادامه می‌گوید: «اجرای راه‌حل تأسیس دو دولت در یک سرزمین، یعنی رسمیت دادن و شناخت حقوق افرادی [از هر دو طرف] که دارای پیوندهای ناگسستنی به این سرزمین هستند و هر یک حق مشروعیت دارند. من مطمئنم که رهبران فلسطینی و اسرائیلی در این باره باهم اتفاق‌نظر دارند».

بان، به عنوان هشتمین دبیرکل سازمان ملل در انتها، با تأکید بر تعهد این سازمان در قبال رژیم صهیونیستی و اهمیت تشکیل دو دولت مستقل برای این نهاد، افزود: «سازمان ملل متحد و من، به عنوان دبیرکل آن، همواره به تأمین امنیت اسرائیل پایبند بوده و هستیم و همچنین به تحقق کشور مستقل فلسطینی که در صلح و سازش، به زندگی در کنار اسرائیل روی بیاورد، نیز پایبند هستیم».

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۲:۵۳امین 0 0

    چه غلطا ؟
    مرگ بر اسرائیل
                                

نظر شما