شناسهٔ خبر: 117816 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زلزله در تهران بلاست، نه در دنیا

تهران 43 عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که زلزله دیگر در دنیا بلا نیست، اما در تهران بلا محسوب می‌شود، گفت: به‌دلیل عدم اجرای قانون نظام مهندسی در ساخت و سازها وقوع یک زلزله ۶ ریشتری در پایتخت تلفات جانی میلیونی به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، سعید سعیدیان اظهار کرد: حدود ۲۰ سال پیش قانون نظام مهندسی توسط مجلس تصویب و شیوه‌نامه‌های آن اوایل دهه گذشته تهیه و برای اجرا به سازمان‌های نظام مهندسی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که به‌دلیل نبود مجری صلاحیت‌دار وضع ساخت‌وسازهای کشور چندان مناسب نیست.

وی با اشاره به تلفات بالای وقوع زلزله احتمالی در تهران، ‌ بیان کرد: وقوع یک زلزله ۶ ریشتری در پایتخت تلفات جانی میلیونی به‌دنبال خواهد داشت، به همین دلیل باید سازمان‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار در بخش ساخت و ساز، کار را به مجریان ذی‌صلاح واگذار کنند.

عضو نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه سال‌هاست که دیگر زلزله در دنیا بلا نیست، اما در تهران بلاست، گفت: سالانه حدود ۱۵۰۰ زلزله بالای ۷ ریشتر در ژاپن می‌آید، اما از بینی یک نفر هم خون نمی‌آید. یا در کشوری مانند شیلی که جزو کشورهای فقیر است چند روز پیش زلزله‌ای ۸.۵ ریشتری آمد و تنها ۱۰ نفر کشته داشت.

سعیدیان با تأکید بر اینکه باید در بخش ساخت و سازها آینده‌نگر بود، افزود: الآن فردی که خانه‌ای را می‌سازد و آن را  می‌فروشد هیچ مسئولیتی در برابر آن ندارد، واقعیت آن است که پس از فروش دیگر کسی نمی‌تواند فروشنده را پیدا کند.

وی راهکار حل مشکل کیفیت نازل ساخت و سازها را واگذار کردن آن به مجریان ذی‌صلاح دانست.

نظر شما