شناسهٔ خبر: 117734 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار سلامی:

آزمایش موشک عماد موازنه‌ها را بر هم زد/ دشمنان درصدد شکستن اقتدار ملت ایران هستند

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه هارا بر هم زد.

به گزارش «نماینده» به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه به مناسبت ۱۸ آبان روز کیفیت دفاعی، در نخستین همایش کیفیت دفاعی طی سخنانی با قدردانی از وزارت دفاع و مجاهدان عرصه تولید قدرت دفاعی در این وزارتخانه که با حرکت برنامه ریزی شده و اندیشه معتبر و موثر، افزایش کیفیت محصولات صنایع دفاعی را مورد اهتمام قرار داده و در سخت ترین مقاطع تاریخی ایران اسلامی، عهده دار  این مسئولیت بزرگ هستند، گفت: امروز دشمنان به ویژه قدرت‌های استکباری با یک تلاش فشرده و برنامه ریزی شده، درصدد شکستن شکوه، منزلت، اقتدار، هویت و حیات عزتمندانه ملت شریف ایران هستند و در این مسیر از هیچ روشی نظیر اعمال تحریم ها برای سوق دادن ملت ما به سوی انزوای سیاسی فروگذار نکرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با اعمال فشارهای ظالمانه در پی سلب قدرت سازی از کشورمان و تغییر مسیر قدرت به سوی خودشان هستند، افزود: ملت ما در این در این فضای سخت، بخش مهمی از یک جنگ حقیقی را اداره کرد و با توکل به خداو پشت سرگذاشتن تحریم ها، که از مهمترین مولفه های صنعت دفاعی کشور برای عدم تسلیم در برابر قدرت های استکباری محسوب می شود ، نشان داد که با بهره گیری از ظرفیت های درونی و شکوفایی استعدادها می توان نوآوری های جدیدی را برای  قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: اما امروز شما علی رغم این فشارها، با ایمان و نوآوری پدیده های جدیدی را وارد عرصه دفاعی می‌کنید که نمونه آن آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد بود که به عنوان یک اقدام بزرگ در این عرصه، تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه ها را بر هم زد.

سلامی گفت: جنگ جدید لزوما، میدان مبادله آتش نیست بلکه مدیریت نگاه،اندیشه و تفکر نیروی مقابل است و امروزه بازدارندگی از جنگ موثرتر است زیرا اگر در میدان تاکتیک قوی باشیم در میدان جنگ نیز قوی خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه چابکی و دقت را از الزامات تاکتیکی میدان نبرد دانست و افزود: تمامی افکار و اندیشه های ما باید برای حرکت، طراحی و ارتقای کیفیت محصولات دفاعی باشد و  لازم است با  آگاهی از عملکرد سیستم ها  و سامانه ها در میدان نبرد، وضعیت موجود را بهسازی و روز به روز ارتقاء بخشیم.

سلامی تصریح کرد: هیچگاه نباید اجازه دهیم شتاب رشد نسبت به زمان نابرابر شود و درزمینه تاکتیک و تکتیک باید توامان رشد کنیم که بحمدالله وزارت دفاع با مدیریت جهادی و ایمان کامل وارد این عرصه شده است و موفقیت های زیادی را رقم زده است.

نظر شما