شناسهٔ خبر: 117540 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سازمان حج و زیارت به برقراری عمره فکر هم نمی‌کند

سعید اوحدی 43 رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: این سازمان در خصوص برقراری عمره هیچ تصمیمی ندارد و حتی به آن فکر نمی کند.

به گزارش «نماینده»، سعید اوحدی ظهر امروز در حاشیه سفر به لرستان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ۲۵ زائر ایرانی مفقود شده در حادثه منا اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیت این ۲۵ زائر ایرانی که رکن آبادی نیز یکی از آن هاست خبری در دست نیست.

وی افزود: امیدواریم با «دی ان ای» گرفته شده از بستگان این افراد که به عربستان منتقل شده است به زودی تکلیف این مفقود شدگان مشخص شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور  بیان داشت: اگر از طریق آزمایش «دی ان ای» هویت این افراد مشخص نشد خانواده های آن ها برای پی گیری های جدی تر به عربستان فرستاده خواهند شد.

اوحدی با اشاره به اینکه هیچ اطلاعی از مرگ یا زنده بودن رکن آبادی موجود نیست ادامه داد: پیدا شدن مفقودشدگان ایرانی فاجعه منا جزو مطالبات جمهوری اسلامی و سازمان حج و زیارت کشور است که مطابق قول مقامات سعودی ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز آینده تکلیف مفقودین مشخص خواهد شد.

وی یادآرو شد: احتمال دارد چهار زائر بروجردی مفقود شده در منا جزو دفن شدگان در عربستان باشند زیرا آثاری از این چهار نفر پیدا شده که منتظر ارائه مستندات آن هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه این سازمان برای برگزاری حج عمره گفت: این سازمان در این خصوص هیچ تصمیمی ندارد حتی به آن فکر نمی کند مگر اینکه عربستان حکم دو پلیس مجرم فاسد را رسما به ایران اعلام کند آنگاه در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

نظر شما