شناسهٔ خبر: 117428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر خارجه کانادا: عصر روابط ویژه با اسرائیل به پایان رسیده است

استفان دیون «استفان دیون» وزیر امور خارجه جدید کانادا از تغییرات مهم در رویکرد این کشور در قبال خاورمیانه خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، به دنبال برگزاری نخستین جلسه دولت جدید «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، وزیر امور خارجه کنونی این کشور اعلام کرد تغییرات مهمی در رویکرد این کشور در قبال خاورمیانه ایجاد خواهد شد.

«استفان دیون» وزیر امور خارجه جدید کانادا که روز چهارشنبه تصدی این سمت را برعهده گرفت، آشکارا اعلام کرد که دیپلماسی دوران مسئولیت وی، مسیر تازه ای را در پیش خواهد گرفت.

دیون تاکید کرد: کانادا رویکرد خود را تغییر خواهد داد و به یک «میانجی صادق» در خاورمیانه مبدل می شود. کانادا بر بهبود روابط با همه «شرکاء مشروع» تمرکز خواهد کرد.

وی در اظهارات خود عنوان کرد: اسرائیل یک دوست است، اما برای اینکه ما بتوانیم یک متحد مؤثری باشیم، باید به تقویت رابطه خود با دیگر شرکاء مشروع در منطقه خاورمیانه نیز بپردازیم.  

وزیر خارجه جدید کانادا همچنین در ادامه بر تحکیم روابط با «بیروت» تأکید کرد و در ادامه افزود: این امر نه تنها به بیروت بلکه به اسرائیل نیز کمک می کند.

استفان دیون خاطر نشان کرد: اسرائیل درک می کند برای این که کانادا بتواند مفید باشد، ما باید روابط خود را با کشورهایی تقویت کنیم که در اطراف اسرائیل بوده و لذا آن ها باید بخشی از راه حل باشند و نه اینکه متأسفانه مانند سوریه ناکارآمد شوند.

به گزارش مهر، نخست وزیر کنونی کانادا پیش از برگزیده شدن به این سمت و در دوره تبلیغات انتخاباتی حزب متبوعش از تلاش برای برقراری رابطه با ایران سخن گفته بود.

نظر شما