شناسهٔ خبر: 117204 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت؛

انتشار ویژه‌نامه «نماینده» با موضوع کارنامه مجلس نهم و انتخابات آینده

ویژه نامه نماینده منتشر شد/* در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ویژه‌نامه‌های مکتوب «نماینده» منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش «نماینده» قرار است در یکی از این دو ویژه‌نامه، به بررسی کارنامۀ مجلس نهم و فراکسیون‌های سیاسی آن بپردازد و در شماره دیگر با تحلیل شرایط انتخاباتی کشور، تحرکات هر یک از جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا را موردبررسی قرار دهد.

پرونده اصلی در نخستین شماره از ویژه‌نامه «نماینده« به بازخوانی فرازهای مختلف مجلس نهم از زاویه نگاه علیرضا زاکانی و کاظم جلالی -دو عضو شاخص فراکسیون اصولگریان و رهروان- اختصاص دارد و در بخش دیگری از همین شماره، طی گفت‌وگوهای متعددی با وکلای ملت، آثار و تبعات وابستگی نماینده مجلس موردبررسی قرار گرفته است.

ناگفته‌هایی از پشت پردۀ رویدادهای مجلس در مقطع بررسی برجام نیز یکی از خواندنی‌ترین بخش‌های این ویژه‌نامه است، همچنین به نظر می‌رسد مقایسه میزان تعامل مجلس نهم با دو دولت دهم و یازدهم نیز یکی دیگر از مباحث چالش‌برانگیز مطرح‌شده در این نشریه باشد.

 

بنا بر این گزارش، شماره دوم نیز که «انتخابات مجلس آینده» را سوژه خود قرار داده، به دنبال آن است که گروکشی اصلاح‌طلبان از دولت را در انتخابات آتی، به خاطر جبران سال ۹۲، به نمایش بگذارد. «منّت اصلاحات بر سر دولت» تیتر این پرونده است که در گفت‌وگوهایی با عباس عبدی، رسول منتجب نیا، محمد هاشمی، محمد عطریانفر، صادق خرازی، عبدالله ناصری، محمدجواد حق‌شناس و... به آن پرداخته شده است.

«نماینده» در این ویژه‌نامه با گذار از دغدغه همگرایی و اتحاد در جبهه اصولگرایی، این پرسش را مطرح کرده که با فرض تحقق حداکثریِ وحدت، اصولگرایان چه اقدامی را در گام دوم برای ورود به رقابت انتخاباتی باید مد نظر قرار دهند و اولویت‌های برنامه‌ایِ آنها برای مجلس بعدی چیست؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، «نماینده» با بسیاری از فعالین شاخص اصولگرایی به گفت‌وگو نشسته که از این میان می‌توان به آیت‌الله موحدی‌کرمانی، غلامعلی حدادعادل، محمدرضا باهنر، حسین فدایی، اسدالله بادامچیان، صادق محصولی، پرویز سروری، لطف‌الله فروزنده و... یاد کرد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این ویژه‌نامه با حضور در غرفه «نماینده» در نمایشگاه مطبوعات و یا از طریق خرید اینترنتی اقدام فرمایند. گفتنی است درخواست خرید بیش از ۲۰ نسخه به‌صورت رایگان ارسال می‌شود.   

نظر شما