شناسهٔ خبر: 117146 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران از دولت و ملت سوریه حمایت می کند

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران از دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد حمایت می‌کند و تصمیم‌گیر نهایی درباره سرنوشت سوریه مردم این کشور آن هم بدون دخالت بیگانگان هستند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار با فیصل مقداد قائم‌مقام وزارت خارجه سوریه در جمع خبرنگاران، درباره برخی شایعات مبنی بر اختلاف ایران و روسیه درباره حضور حزب‌الله لبنان در سوریه، گفت: روابط ایران و روسیه بسیار روشن و دوستانه است و همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین این دو کشور رو به افزایش است.

وی افزود: همکاری‌ میان ایران و روسیه به ویژه در صحنه‌های نبرد علیه تروریست‌ها و افراطیون در سوریه و سایر نقاط منطقه انجام می‌شود و همکاری‌های مشترک میان ایران، روسیه، ارتش مردمی سوریه، مقاومت حزب‌الله لبنان و برخی نیروهای مردمی عراق موجب شده تا عملاً در حوزه نظامی متحدان با دولت و ملت سوریه بتوانند گام‌های ارزشمندی را در طی هفته‌های اخیر بردارند و شکست‌های بسیار جدی را بر افراطیون‌ و تروریست‌ها وارد کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری ایران، روسیه و کشورهای دوست همچون عراق، لبنان و عمان در وین موجب شده تا بیانیه‌ای ۹ ماده‌ای که در وین منتشر شد، نسبت به آنچه در ژنو منتشر شده بود، بیشتر به نفع مردم سوریه باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: ایران از دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد حمایت می‌کند و تصمیم‌گیر نهایی درباره سرنوشت سوریه مردم این کشور آن هم بدون دخالت بیگانگان هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مبنی بر همکاری ایران و آمریکا گفت: ایران هیچ‌گونه همکاری مستقیم و یا غیرمستقیمی با آمریکا ندارد و نخواهد داشت.

نظر شما