شناسهٔ خبر: 117113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیشنهاد ایتالیا برای مشارکت در فولاد و آلومینیوم ایران

فولاد43 در آستانه سفر رئیس جمهور به ایتالیا، دو شرکت بزرگ این کشور پیشنهاد ۴ میلیارد یورویی برای مشارکت در اجرای طرح‌های فولاد و آلومینیوم در ایران را ارایه کردند.

به گزارش «نماینده» مدیران عامل دو غول بزرگ فولادی و آلومینیوم ایتالیا در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد ۴ میلیارد یورویی برای مشارکت در اجرای طرح‌های فولاد و آلومنیوم را ارایه و اعلام کردند که این برنامه در راستای گسترش روابط اقتصادی ایران و ایتالیا محسوب می شود.

شرکت‌های دانیلی و فاتا در ۲۵ سال اخیر در ایران طرح‌هایی در بخش‌های فولاد و آلومینیوم به صورت ای. پی. سی. اف (طراحی، ‌ تامین و خرید تجهیزات، ‌ اجرا و تامین مالی) به اجرا درآورده اند و اکنون با توجه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و ایجاد زمینه های بسط روابط اقتصادی با کشورهای دنیا، ‌خواهان سرمایه گذاری در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران شده اند.

با نهایی شدن تفاهمنامه مربوطه، قرار است دو طرف با تاسیس شرکت مشترک، یک طرح ۶.۵ میلیون تنی تولید گندله سنگ آهن و یک طرح ۳ میلیون تنی آهن اسفنجی در ایران به اجرا درآورند. میزان سرمایه گذاری طرف ایتالیایی ۶۰ درصد و ایمیدرو ۴۰ درصد خواهد بود.

نظر شما