شناسهٔ خبر: 116992 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

سیاهان را به کنفرانس"افق نو"آوردیم تا آزادانه حرف بزنند

طالب زاده 43 طالب زاده گفت:صد‌ها مسجد در آمریکا ساخته شد و ما این را به پای توسعه اسلامی گذاشتیم و این در حالی بود که وهابیون در این مساجد فعالیت داشته و دارند.

به گزارش «نماینده»، سومین کنفرانس بین المللی متفکران و پژوهشگران مستقل تحت عنوان" افق نو" روز گذشته با حضور پرشور دانشجویان و با حضور نادر طالب‌زاده، کارگردان و آمریکایی‌شناس و کمی سبا، کار‌شناس حقوقی و سیاسی فرانسوی و زینب محنا به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس، نادر طالب‌زاده گفت: غرب و ایالات متحده نقطه ضعفهای زیادی دارند اما همواره با هیاهو و ادعا مانع رسانه ای شدن این ضعفها می شوند، به عنوان مثال ادعاهای زیادی راجع به حقوق بشر دارند اما در واقع باید دید که چگونه با مهم‌ترین اقلیت خودشان یعنی سیاه پوستان رفتار می‌کنند و به خاطر همین سعی کردیم آفریقایی های آمریکایی را در کشورهای دیگر دعوت کنیم تا بتوانند حرف خود را آزادانه بیان کنند.

وی افزود: مالکوم ایکس گفته است که باید سرنوشت و درد سیاه پوستان آمریکایی بین المللی شود و مطمئناً ما به این سمت می‌رویم.

این کارگردان سینما درباره کمی سبا گفت: وی معروف به ستاره آفریقا است و در فرانسه زندگی می‌کند و پلی بین آفریقا و فرانسه محسوب می‌شود و سخنرانی‌های پرشوری در خصوص مبارزات دارد. کمی سبا سال ۲۰۰۸ اسلام آورد و سال ۲۰۱۱ فرانسه را ترک کرد و دوبار در دولت سارکوزی زندانی شده است.

طالب‌زاده درباره نفوذ عربستان و اسلام آمریکایی گفت: عربستان سعودی خیلی زود در آمریکا و پس از انقلاب اسلامی ظاهر شد، تا اوایل دهه ۹۰ میلادی ما درباره اسلام آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای داشتیم و تازه فهمیدیم که چه بلایی بر سر مسلمین سیاه پوست آمریکایی آمده است، سعودی‌ها این افراد را در مدارس خاصی در آمریکا می‌بردند و تربیت می‌کردند.

وی افزود: سعودی‌ها در این مدارس یک نفوذ سلفی‌گری داشتند و ما چون رایزن خوبی در آمریکا نداشتیم نتوانستیم درباره این موضوع عملیات داشته باشیم.

طالب‌زاده به تاسیس مساجد در آمریکا اشاره کرد و گفت: صد‌ها مسجد در آمریکا ساخته شد و ما این را به پای توسعه اسلامی گذاشتیم و این در حالی بود که وهابیون در این مساجد فعالیت دارند و سیاه پوستان آمریکایی در برنامه‌ای که من در شبکه افق داشتم، درد دل می‌کردند و می‌گفتند که این حرکت و ایجاد مدارس خاص و تربیت آن‌ها تحت تربیت سلفی‌گری چقدر این افراد را آزار داده است، این خبرها به ایران نمی‌آمد تا زمانی که کنفرانس بین المللی افق نو برگزار شد.

در ادامه این برنامه زینب محنا، همسر نادر طالب‌زاده به سخنرانی پرداخت و گفت: دلیل اینکه همسر بنده این کنفرانس را برگزار می‌کند این است که ما با این میراث می‌خواهیم به مردم دنیا کمک کنیم.

وی به فرمایش امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: طبق سخنان ایشان دلیل اینکه ما این قدر درباره اسلام احساسی عمل می‌کنیم این است که اسلام از صمیم قلب می‌تواند قلب همه مردم جهان را تسخیر کند و به‌ نژاد و دین جهانیان ربطی ندارد بلکه به انسان بازمی گردد.

محنا با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: دو روز دیگر سالگرد تسخیر لانه جاسوسی است، امام خمینی شخصی بودند که دستور صادر کردند اولین کسانی که باید در این واقعه آزاد شوند زنان و سیاه پوستان هستند.

وی گریزی به فرمایش مقام معظم رهبری داشت و افزود: چند ماه پیش امام خامنه‌ای فرمودند که رفتاری که با سیاه پوستان در حال انجام است همانند رفتاری است که داعش دارد در خاورمیانه انجام می‌دهد و این مبنای کاری است که همسر من در دنبال کردن آن است.

محنا درباره نقش زن در رابطه با مبارزه با ظلم گفت: نقش زنان در مبارزه توسط حضرت زینب سلام الله علیها در اسلام طراحی شده است، ما باید توجه کنیم که حضرت محمد صلوات الله علیه را هم یک سیاه پوست بزرگ کرده است و تا وقتی که ایشان به مکه بروند این شخص سرپرستی حضرت را برعهده داشته است، پیامبر گرامی در خصوص وی گفته است که این بانو از اهل بهشت است.

وی در پایان درباره فضه عنوان داشت: فضه زن سیاه پوستی بود که حضرت زهرا سلام الله علیها را بزرگ کرد و برای ۵۸ سال با اهل بیت علیهم السلام پیامبر زندگی کرد و تحت نظر امام علی علیه السلام به جایی رسید که می‌توانست فلز را به طلا تبدیل کند و جواب هر سوالی را با آیه‌ای از قرآن بدهد.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی

نظر شما