شناسهٔ خبر: 116973 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کمک ۵ میلیاردی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده ایلام و لرستان

خسارات سیلاب کن و سولقان با تصویب یک طرح دو فوریتی در جلسه علنی شورای شهر تهران، شهرداری تهران مکلف شد به مناطق آسیب دیده استان‌های ایلام و لرستان ۵ میلیارد تومان کمک کند.

به گزارش «نماینده»، حبیب کاشانی و پرویز سروری از مخالفان این طرح دو فوریتی بودند که اعتقاد داشتند اگر شهرداری به این دو استان کمک کند ناچار است به سایر استان‌ها نیز در صورت وقوع حادثه کمک ریالی داشته باشد که این فرآیند یک دومینوی خطرناک است.

حبیب کاشانی همچنین به این نکته اشاره کرد که شورای شهر از مانده اعتبارات در اختیار شهردار بی‌خبر است و براین اساس نمی‌تواند مصوبه کمک ۵ میلیاردی را با قید دو فوریت بررسی و تصویب کند.

سروری هم یادآور شد: دولت با تمام امکانات و توانی که در اختیار دارد قرار است ۱۰ میلیارد تومان کمک کند در این شرایط براساس چه منطقی شهرداری تهران باید ۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهد.

با این حال مرتضی طلایی و محسن پیرهادی از موافقان تصویب این طرح دو فوریتی بودند.

پیرهادی در این رابطه خاطرنشان کرد: بنابر اظهارات اعضای شورای شهر این مناطق در حال حاضر حتی جرثقیل‌های ۲۰ و ۴۰ تنی در آنجا وجود ندارد تا معابر را باز کند.

وی تأکید کرد: بخشی از کمک شهرداری تهران به مناطق آسیب دیده به صورت غیر ریالی و در اختیار قرار گرفتن تجهیزات و امکانات خواهد بود.

اسماعیل دوستی اعضای شورا را به رأی دادن تشویق می‌کرد. در نهایت دو فوریت و اصل طرح مذکور به تصویب رسید.

نظر شما