شناسهٔ خبر: 116830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

جنگ واقعی باایران درعرصه فناوری است

مقام اسرائیلی رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد جنگ واقعی این رژیم با ایران در شرایط کنونی در عرصه فناوری است.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه اینترنتی «ارم نیوز»، هرتسی هالیوی گفت: عرصه فناوری شاهد جنگ واقعی بین ایران و اسرائیل است.

هالیوی با هشدار درباره موفقیت ایران در حوزه فناوری  افزود: اگر عده ای تصور می کنند احتمال بروز جنگ بین دو طرف در ده سال آینده وجود دارد، باید بداند که جنگ در عمل همین امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش تفاوت فناوری بین ایران و اسرائیل خاطر نشان کرد: تهران سالهاست برای کاهش جدی این تفاوت تلاش می کند. مهندسان، کارشناسان و تکنسین ها مبارزان این جنگ هستند.

رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفت: این جنگ در زمینه های اطلاعاتی متمرکز است و هر طرف می خواهد از توان رزمی طرف مقابل آگاهی پیدا کند.

هرتسی هالیوی افزود: این جنگ بسیار اهمیت دارد و گزارش های اطلاعاتی اسرائیل از پیشرفت فناوری در ایران نشان می دهد این کشور مسیرهای متفاوت با مسیرهای متعارف در غرب را طی می کند و موفق شده است فاصله هارا تا حد زیادی کاهش دهد.

هالیوی  گفت: هزینه از دست رفتن فاصله های فناوری با ایران برای اسرائیل بسیار زیاد خواهد بود. ما اکنون شاهد تغییر شرایط به نفع طرف هایی هستیم که از دسترسی به فناوری های اطلاعاتی اسرائیل بسیار دور بودند. بیست سال پیش دستاوردهای اطلاعاتی بسیار زیادی داشتیم و در هفت سال اخیر اطمینان داشتیم که از نظر اطلاعاتی در منطقه در سطح خوبی قرار داریم، اما امروز جهان به سرعت در حال تغییر است. متخصصان فناوری اسرائیل و ایران امروز جنگی را علیه یکدیگر هدایت می کنند.

این مقام نظامی صهیونیست خاطر نشان کرد: جنگ آینده برای جبهه داخلی اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود که کاملا با شرایط جنگ سال ۱۹۷۳ متفاوت است. سخن امروز از جنگ ذهن ها و عقل هاست و تبلیغات طرف مقابل می تواند روحیه اسرائیلی ها را در هم بکشند.

نظر شما