شناسهٔ خبر: 116745 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران تهدید بالقوه علیه منافع آمریکا و ارتش این کشور در خاورمیانه است

ارتش آمریکا یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین تحلیل از ایران ، روسیه ، چین و کره شمالی به عنوان بزرگترین تهدیدهای فراروی آمریکا و ارتش این کشور در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در سال ۲۰۱۶ نام برده است.

به گزارش «نماینده»، اندیشکده آمریکایی «هریتیج» در تازه‌ترین گزارش تحلیلی نسبت به «شاخص‌های توانمندی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی» نوشت: خاورمیانه، با وجود حکومت‌های خودکامه و نهادهای بی‌ثبات ساز منطقه‌ایی به شدت دستخوش نبرد و درگیری برای ارتش آمریکا است که در آن گروه‌های خرابکار فزاینده وجود دارند. هر چند آمریکا از چندین شریک قوی منطقه‌ای بهره می‌برد، اما منافعش در محاصره چالش‌های سیاسی و امنیتی، تروریسم بین‌المللی فزاینده و تهدید بالقوه ایران هسته‌ای است.

در ادامه این گزارش به تاکید بر تهدیدهای ناشی از جانب روسیه و چین، از کره شمالی نیز به خاطر توانایی حمله مستقیم علیه آمریکا و نیز دارای بودن جنگ افزارهای هسته‌ای که می‌تواند تاسیسات آمریکا و امنیت اقتصادی این کشور و شرکایش را تهدید کند، نام برده شده است.

در ادامه این مطلب از «ایران» نیز به عنوان تهدید دیگری علیه آمریکا اشاره شده و ‌آمده است: ایران و گروه‌های مبارز مختلف در خاورمیانه اگر قادر باشند توانایی‌های فیزیکی بیشتری را برای اعمال قدرت نظامی کسب کنند، تهدید بزرگتری علیه منافع امنیتی آمریکا به نسبت برهه کنونی خواهند بود. چنین نگرانی‌هایی در بطن مباحثات بر سر توافق بین المللی در زمینه آرمان‌های هسته‌ای ایران می‌باشند.

در خاتمه این گزارش وضعیت نیروی زمینی آمریکا با مولفه «ضعیف»، نیروی دریایی «پایین»، وضعیت نیروی هوایی «پایین»، وضعیت تفنگداران دریایی «پایین» و قابلیت‌های هسته‌ای نیز «پایین» عنوان شده است.

نظر شما