شناسهٔ خبر: 116574 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لایحه بودجه ۹۵ آذرماه تقدیم مجلس می‌شود

نوبخت سخنگوی دولت گفت: در وقت مقرر قانونی یعنی آذرماه، بودجه سال ۹۵ به مجلس ارائه می‌شود؛ امسال بودجه با دو کیفیت به مجلس می‌رود که نخست فاقد تبصره است.

به گزارش «نماینده» ، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان در جمع خبرنگاران، در رابطه با ارائه بودجه سال ۹۵ به مجلس، اظهار داشت: در وقت مقرر قانونی یعنی آذرماه بودجه به مجلس ارائه می‌شود منتها امسال بودجه با دو کیفیت به مجلس می‌رود که نخست فاقد تبصره است چون ما هرسال تعداد زیادی تبصره‌های تکراری را در بودجه می‌بردیم که دولت تدبیر و امید برحسب قولی که داد، عمل کرد و تمام تبصره‌های تکراری را یک‌جا در قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت آن را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ریزی بر مبانی عملکرد از ویژگی‌های بودجه سال ۹۵ است، افزود: بودجه امسال خیلی شفاف است که در کنار آن به روش عملیاتی تهیه می‌شود بنابراین دولت تدبیر و امید مانند سال های گذشته بودجه را به‌وقت مجلس تقدیم می‌کند.

سخنگوی دولت در رابطه با بحث آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، بیان کرد: برای اجرای این مصوبات با توجه به نظر مقام معظم رهبری و تأکید رئیس‌جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی یک هماهنگی‌هایی که با ‌سپاه انجام شد، مقرر شد نسبت به فراهم کردن اعتباراتی از محل دیگری بتوانند آن تأسیسات و امکاناتی که الآن در جوار قلعه متمرکز است، منتقل کنند.

وی افزود: مدیریت برنامه‌ریزی اعلام آمادگی کرد که در این راستا اعتبارات متناوبی بدهد که یک بخش از این اعتبارات را در همین سال ۹۴ پرداخت می‌شود و بخش دیگر هم در سال ۹۵ پرداخت می‌شود تا بتوانید برخورداری از ظرفیت بزرگی که این قلعه  تاریخی دارد، استفاده کنید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه انگیزه ما از این  سفره غیر‌منظره برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان در کوهدشت بود، عنوان کرد: با توجه به خساراتی که آنجا واردشده، رئیس‌جمهور به مشاور ویژه خود و به مدیریت و سازمان برنامه‌ریزی ماموریت دادند که سریع‌تر به کنار  مردم بروند و ضمن اعلام همدردی با دقت مشکلاتشان را بررسی کنند تا برای رفع مشکلشان در هیئت‌وزیران که روز یکشنبه است بتوانیم تصمیم بگیریم.

وی گفت: با پیگیری استاندار لرستان این سفر انجام شد که ما ضمن بازدید از واحدهای مسکونی و اماکن تجاری که خسارتی به شهروندان کوهدشت وارد کرده بود، توانستیم در ستاد مدیریت بحران کشور تشکیل جلسه بدهیم و تقسیم‌کار کنیم.

نوبخت بابیان اینکه باید کارهای اضطراری را برای افراد سیل‌زده انجام دهیم، گفت: یک بخش مربوط به زیرساخت‌ها است که باید انجام شود بنابراین در کنار آن  تصمیماتی که در جهت رفع مشکلات و معضلات ناشی از سیل وجود داشت، در جلسه شورای اداری استان مطرح شد.

وی عنوان کرد: در جلسه شورای اداری لرستان مسائل استان لرستان را بررسی کردیم که چه طرح‌هایی برای توسعه استان لازم است بنابراین هم‌سال گذشته اعتباراتی اتخاذ شد و هم برای امسال حداقل چند طرح بزرگ را از طرح‌های سفر رئیس‌جمهور را افتتاح می‌کنیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: توافق شد برای توسعه استان به چه سان می‌توانیم در برنامه ششم که از سال ۹۵ آغاز می‌شود، لرستان در توسعه ملی چه نقشی خواهد داشت و از جایگاه ملی ما می‌توانیم چه کمکی به این استان بکنیم.

نظر شما