شناسهٔ خبر: 116323 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فرهنگ نیوز

میوه تا پایان امسال گران نمی‌شود + قیمت‌ها

میوه43 رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه در حال حاضر بازار میوه راکد است، پیش‌بینی کرد که تا عید نوروز شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در میوه‌ها نباشیم.

به گزارش «نماینده»، حسین مهاجران رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان، اظهار کرد: قیمت میوه ها بعد از ایام تاسوعا و عاشورا واقعی نبوده و نوسانات کمی را تا چند روز آینده شاهد خواهیم بود.

وی درباره‌ی شایعاتی مبنی بر تزریق برخی از میکروب‌ها یا بیماری‌ها از طریق سرنگ به مرکباتی مثل پرتقال گفت: هر آسیب یا تزریقی که به مرکبات انجام شود اگر بر روی درخت باشند ظرف ۲۴ ساعت به زمین می‌افتند و اگر پادرختی باشند حداکثر ظرف ۲۴ ساعت خراب می‌شوند، بنابراین می‌توان این موضوع را تشخیص داد و گزارش رسمی در این زمینه به ما اعلام نشده است.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، سیب پادرختی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، نارنگی ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، نارنگی سبز ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، پرتقال کوهستان ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و پرتقال دشتی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ در میادین به فروش می‌رسد.

مهاجران افزود: هر کیلو لیموشیرین جنوب ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گریپ فروت ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، موز ۲۶۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان، پیاز و سیب‌زمینی ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان و گوجه‌فرنگی ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در عین حال بیان کرد: در حال حاضر حجم بیشتری از قاچاق میوه ها را پرتقال به خود اختصاص داده که ازکشورهای مصر، آفریقا یا ترکیه انجام می‌شود و در رده بعدی لیموترش و پس از آن گلابی چینی قرار دارند.

مهاجران در بخشی از سخنان خود درباره اینکه زمزمه‌هایی مطرح بود مبنی بر این‌که تنظیم بازار میوه شب عید به اصناف واگذار شود گفت: این موضوع عملی نشد و وزارت جهاد کشاورزی این کار را عهده‌دار خواهد بود.

وی همچنین با بیان این که موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز واردات قانونی دارند، گفت: در حال حاضر هر کارتن آناناس شش یا هشت تایی بر اساس زمان فروش و کیفیت آن ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان و در مواقعی ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و این میوه در میادین میوه و تره‌بار وزنی محاسبه نمی‌شود. انبه نیز به اتمام رسیده است.

نظر شما