شناسهٔ خبر: 116107 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

تانک‌پرنده در آسمان سوریه چه می‌کند؟ +عکس

تانک پرنده روسی علاوه بر حملات گسترده جنگنده‌های روسی علیه گروههای تروریستی در سوریه؛ و در کنار یگانهای ویژه نیروی دریایی، حضور موثر بالگردهای روسی "می ۲۴" نیز عرصه را بر تروریست‌ها تنگ کرده است.

  به گزارش «نماینده»، خلبانان بالگردهای رزمی روسی برای تامین امنیت پایگاه نظامی حمیمیم لاذقیه،  پروازهای دوره ای و تجسسی در منطقه انجام می دهند. بالگردهای موسوم به می ۲۴ سلاحهای مختلفی از جمله موشکهای هدایت شونده حمل می کنند که قادر هستند با ارتفاع بسیار اندک و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنند.


این بالگردهای جنگنده که به "تانک پرنده" هم شهرت دارند، موشکهای هدایت شونده و غیرهوایت شونده و موشکهای ضد تانک حمل کنند، همچنین به تیربار بسیار دقیق مجهز هستند که در یک دقیقه ۳۰۰۰ گلوله شلیک می کند.

طراحی بالگرد می ۲۴، در سال ۱۹۶۷ در دفتر معروف طراحی بالگردها موسوم به "میل" انجام شد و در آن زمان "V-۲۴" نامیده می شد. کمیته نظامی دولتی برای تسریع در ساخت این پرنده، تصمیم گرفت تا از موتور بالگرد "می ۸" استفاده شود... همچنین  نمونه آزمایشی آن در سال ۱۹۶۹ به پایان رسید.

آزمایش های اولیه این بالگرد در همان سال در ماه ژوئن آغاز شد. و در سال ۱۹۷۲ پس از پایان آزمایشات، این بالگرد نظامی وارد ارتش روسیه شد.

نظر شما