شناسهٔ خبر: 116070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با حضور وزیر دفاع انجام شد؛

رونمایی از ۱۶ دستاورد دفاع الکترونیک کشور

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عصر امروز از ۱۶ دستاورد دفاعی در صنایع الکترونیک شیراز و صنایع دفاع الکترونیک رونمایی کرد.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عصر امروز از ۱۶ دستاورد دفاعی در صنایع الکترونیک شیراز و صنایع دفاع الکترونیک رونمایی کرد.

در این مراسم، از سامانه راداری آتش‌یاب «بشری» با قابلیت کشف و ردگیری انواع سلاح های آتش‌بار نیمه سنگین و سنگین و فراهم کردن زمینه توانایی اقدام در شرایط جنگ الکترونیک، سامانه راداری جستجو و کنترل سه‌بعدی «قمر» با قابلیت رهگیری بیش از ۱۰۰ هدف تا فاصله ۴۵۰ کیلومتری از ارتفاعات پست تا بلند اعم از جنگنده ها و پهپادها و انتقال اطلاعات آن ها به شبکه پدافندی و سامانه تصویربرداری «ابصار» قابل نصب بر روی جنگنده ها و پهپادها از مهم‌ترین این طرح ها بود.

امروز همچنین با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید تجهیزات هدایت و ناوبری هوایی و فرودگاهی شامل سامانه MLAT و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی، راداری و مخابراتی الینت و کامینت به بهره‌برداری رسید.

وزیر دفاع: در مقابله با جنگ الکترونیک، به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم

سردار دهقان در این مراسم با بیان اینکه با تلاش متخصصان توانمند صنایع الکترونیک در شیراز تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش های مختلف تولید می‌شود، گفت: مهمترین دستاورد این مجموعه ساخت انواع رادارها است که امکان کشف و رهگیری تهدیدات و دفاع از کشور را فراهم می‌کند.

وزیر دفاع افزود: تاکنون رادارهای ارتفاع پست و رادارهای کشف تا برد ۵۰۰ کیلومتر در صنایع الکترونیک شیراز به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی فناوری سیستم های ناوبری هواپیماهای جنگی دیگر دستاورد صنایع الکترونیک شیراز بوده است، اظهار داشت: در زمینه نرم‌افزاری نیز برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.

سردار دهقان افزود: سامانه‌های جمینگ، کامینت و الینت نیز امکان شناسایی موقعیت دشمن در میدان‌های درگیری و رادار تشخیص محل آتش و نیز کشف محل شلیک توپخانه دشمن و خمپاره ها را فراهم می‌کند و در کسری از ثانیه، نیروهای خودی می‌توانند پاسخ لازم را به اقدام دشمن بدهند.  

نظر شما