شناسهٔ خبر: 115871 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر اطلاعات: باید نسبت به عهدشکنی دشمن هوشیار و بیدار بود

علوی/2 وزیر اطلاعات گفت: اگر چه مذاکرات به نتیجه رسیده اما باید نسبت به عهدشکنی دشمن هوشیار و بیدار بود و در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرد.

به گزارش «نماینده»، شامگاه شنبه حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از شهدای دشت کربلا در حرم مطهر امام راحل با اشاره به فلسفه حادثه عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) بر اساس یک وظیفه دینی قیام کرد و به دنبال کسب قدرت و حکومت نبود.

وی افزود: امام حسین(ع) اگر به حکومت می رسیدند، همان راه پدر بزرگوارشان را ادامه می دادند و از این فرصت برای احیای حق استفاده می کردند.

علوی با تأکید بر این نکته که نهضت امام حسین(ع) مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) همواره ادامه دارد و هر زمانی عاشورا و هر سرزمینی کربلاست و سید و سالار شهیدان با انتخاب مرگ با عزت به جای زندگی با ذلت، درس بزرگی به تمامی بشریت دادند.

وزیر اطلاعات متذکر شد: یکی از ابعاد مهم حادثه کربلا، بعد سیاسی آن بود که یاران و اصحاب امام حسین(ع) با شجاعت و قهرمانانه با دشمنان جنگیدند و سید و سالار شهیدان را تنها نگذاشتند.

علوی حرکت رزمندگان ایران اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و  یادآور شد: رزمندگان ایران اسلامی نیز با الهام از مکتب عاشورا در برابر جریان باطل ایستادند و حماسه های بزرگی خلق کردند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام تأکید کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایرانی در مذاکره با قدرت های جهانی این مهم را به اثبات رساندند که ایران جنگ طلب نیست و همواره به دنبال صلح است.

وی متذکر شد: با توافق برجام حق غصب شده ملت ایران به کشور بازگردانده شد و اگر چه مذاکرات به نتیجه رسیده است اما باید نسبت به عهدشکنی هوشیار و بیدار بود و در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرد.

نظر شما