شناسهٔ خبر: 115373 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سه هدف کلان بخش آب وزارت نیرو برای تحقق اقتصاد مقاومتی

قائم مقاوم وزیر نیرو گفت: اصلاح نظام اقتصاد صنعت آب و آبفا در قالب بنگاه اقتصادی است که می تواند تحقق بخش اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت آب باشد.

به گزارش «نماینده»، ستار محمودی اظهار داشت: اصلاح نظام اقتصادی و بهبود بهره وری در عرضه و تقاضای آب و آبفا محور اصلی برنامه های وزارت نیرو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در صنعت آب کشور است.

وی افزود:‌ بدین منظور یکی از زیرساختهای لازم، رسیدن هزینه دریافتی از مشترکان بابت مصرف آب شرب، آب کشاورزی و آب صنعت به نرخ تمام شده تولید و عرضه مورد توجه و پیشنهاد وزارت نیرو است، اما از آنجا که وزارت نیرو در این خصوص فقط می تواند نقش کارشناسی و پیشنهاددهنده را داشته باشد؛ برای اصلاح تعرفه آب و آبفا باید پیشنهادات خود را به دولت و شورای عالی اقتصاد ارائه دهیم و آنها هستند که تصمیم می گیرند و تصمیمات را به وزارت نیرو برای اجرا ابلاغ می کنند.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: اصلاح نظام اقتصاد صنعت آب و آبفا در قالب بنگاه اقتصادی است که می تواند تحقق بخش اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت آب باشد و این موضوع یکی از اهداف اصلی ما در این بخش است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بخش آب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره‌وری آب و آبفا در کلیه مراحل زنجیره تولید تا مصرف و پایداری و بهبود کیفیت و کمیت خدمات آب و آبفا در بخشهای مختلف مصرف، هدف گذاری شده است.

محمودی با اشاره به اینکه دستیابی به هر کدام از این اهداف مستلزم اجرای برنامه های مختلف و متعددی است که نیازمند هماهنگی درون سازمان و برون سازی وزارت نیرو دارد، گفت: در مجموعه وزارت نیرو نهایت تلاشمان را به کار می گیریم اما فقط تلاش ما کافی نیست بلکه تحقق این اهداف کلان، نیازمند همراهی تمامی مسئولان در بخش های مختلف قوای سه گانه و همینطور مردم است تا وزارت نیرو را در دستیابی به اهداف مورد نظر یاری کنند.

نظر شما