شناسهٔ خبر: 115336 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر اطلاعات درخصوص انتخابات مجلس چه گفت؟

وزیر اطلاعات اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم سالاری قرار داریم که باید رقابتی سالم و تعیین کننده برای مردم بوده و با امنیت کامل و همه جانبه برگزار شود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، این واقعه را نه تقابل دو طرف بلکه تجاوز یک طرف درگیری قلمداد کرد و اظهار داشت: در واقعه کربلا عاطفه، احساس و تفکر انسانی تحریک می‌شود ولی بخش عاطفه و احساس زودگذر است ولی تفکر عاشورایی همیشه ماندگار است و اگر می‌خواهیم این تفکر بر اعمال و رفتارمان حاکم شود باید عقل و تفکرمان حسینی باشد.

وی با اشاره به حرکت امام راحل در مسیر انقلاب که تکلیف محور بوده است، گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای هم از روش امام حسین (ع) استفاده کردیم و موضوع را از تقابل دو طرف خارج کرده و به زورگویی یک طرف تبدیل کردیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه راهبرد وزارت اطلاعات در خصوص دانشگاه‌ها، ابراز عقاید و افکار با دلایل منطقی و متقن است، گفت: در این شرایط، امنیت با هماهنگی دانشگاهیان و با هزینه کمتر در مراکز آموزش عالی ایجاد می‌شود و ما کاملا معتقدیم که همراهی دانشگاهیان با سیستم اطلاعاتی کشور، نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت دارد.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مجموعه وزارت اطلاعات، پلیس امنیت نیست، گفت: امروزه مجموعه افرادی که در وزارت اطلاعات خدمت می‌کنند، یک مجموعه علمی تحصیل کرده و متفکر است و افرادی هم که جذب می‌شوند از همین گروه فرهیخته و با سواد انتخاب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد مردم سالاری قرار داریم که باید رقابتی سالم و تعیین کننده برای مردم بوده و با امنیت کامل و همه جانبه برگزار شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: افرادی که برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و به صورت قانونی شرایط ثبت‌نام را دارا می‌باشند، نباید بی‌دلیل محروم شوند و اگر این گونه شود، پا روی حق الناس گذاشته شده است.

علوی در پایان گفت: تمایلات جناحی نباید عاملی برای محروم کردن کسی در انتخابات باشد و فقط قانون مصوب در نظردهی وزارت اطلاعات در خصوص نامزدان انتخابات موثر خواهد بود.

نظر شما