شناسهٔ خبر: 115322 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

روحانی در دیدار وزیر امور خارجه لبنان:

ایران همواره در کنار مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان بوده و خواهد بود

روحانی رئیس جمهور: ایران همواره در کنار مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان بوده و در آینده نیز خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار وزیر خارجه لبنان، با بیان اینکه لبنان در خط مقدم مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجم صهیونیست‌ها بوده و یکی از عوامل ثبات در منطقه به شمار می‌رود، گفت: مردم لبنان از طوایف و مذاهب گوناگون با وجود توطئه‌‌های فراوان توانسته‌اند همواره اتحاد خود را حفظ کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار انسجام، یکپارچگی، وحدت و تمامیت ارضی در لبنان است، ‌خاطر نشان کرد: لبنان الگویی برای همزیستی اقوام و مذاهب بوده و این امتیاز باید همواره حفظ شود.

روحانی با بیان اینکه امروز از سویی تحرکات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حضور تروریسم در منطقه مشکلات فراوانی را به وجود آورده است، اظهار داشت: کشورهای منطقه باید برای مواجهه با این مشکلات بیش از گذشته استحکام و قدرت داشته و با یکدیگر متحد باشند. امیدواریم شاهد امنیت بیشتر در لبنان، ثبات و وحدت ملی و نهایتاً توسعه در این کشور دوست و برادر باشیم.

رییس جمهوری اظهارداشت: امروز همه کشورهای منطقه متأثر از سه مشکل رژیم نامشروع صهیونیستی به عنوان ریشه بسیاری از مشکلات منطقه، مداخله کشورهای خارجی در مسایل داخلی منطقه حساس خاورمیانه و خشونت و تروریسم هستند و متأسفانه فاصله میان کشورهای منطقه باعث شده تا حل این مشکلات با کندی پیش برود، اما در مقام عمل باید در برابر این معضلات بایستیم و پیام‌های روشنی را به دشمنان ملتهای منطقه بدهیم.

روحانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بعد از شکستهای متعدد باید بفهمد که با تجاوز نمی‌تواند به اهداف مد نظر خود دست پیدا کند، گفت: کشورهای مداخله‌گر در منطقه نیز باید بدانند که با ادامه مداخله به هیچ نتیجه ای دست نخواهند یافت.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه" باید با وحدت و انسجام، مقابله جدی با تروریسم سامان یابد، چرا که امروز خطری ملموس برای همه ملت‌های منطقه است"، خاطر نشان کرد: اگر همه دولت‌ها و کشورهای منطقه و قدرت‌هایی که واقعاً تمایل به مبارزه با تروریسم دارند، دست به دست هم داده و با یکدیگر مشارکت کنند، می‌توان این معضل را از بین برد.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست‌های خود در خصوص مسایل گوناگون منطقه را با صدای بلند به جهانیان اعلام کرده است، اظهار داشت: امروز کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم هستند، در اولویت حمایت از سوی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و ایران همواره در کنار مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان بوده و در آینده نیز خواهد بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی، با انتقاد از کشتار و آواره کردن مردم بی‌گناه برخی کشورهای منطقه و ایجاد شرایط غیرقابل تحمل برای آنان، گفت: منطق ما این است که باید در هر حال حامی مظلومان باشیم و از کشته شدن انسان‌ها جلوگیری کنیم و در این مسیر به عنوان وظیفه‌ای بین‌المللی از هر قدمی که ‌بتوانیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر مسئولین ایران و لبنان در راستای همکاری برای حل مشترک مسایل منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: معتقدیم مردم لبنان به خوبی می‌توانند مسایل خود را حل و فصل کرده و نیازی به نسخه دیگران ندارند و امیدواریم شاهد ثبات بیشتر و آبادانی و توسعه در لبنان باشیم و روابط تهران – بیروت نیز همواره رو به گسترش باشد.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر روحانی و تسلیت کشته شدن جمعی از حجاج کشورمان در حادثه منا و تجلیل از ایستادگی دائم ایران در کنار لبنان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم، گفت: معتقدیم توافق هسته‌ای ایران باعث خیر و برکت در منطقه خواهد شد، چرا که این تحول به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم منطق گفتگو را به جای انزوای دیگران به کار گیریم و آن را فائق کنیم.

وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه ایران در مرحله جدیدی از ایفای نقش خود در صحنه بین‌المللی است و می تواند جهان را متوجه خطر بزرگتری به نام تروریسم گرداند، گفت: در مسیر مقابله با تروریسم بسیاری از نیروهای منطقه‌ای از جمله ایران دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده‌ای هستند که می‌توان با همکاری و مشارکت از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پایداری و اقتدار ما کلید پیروزی بر رژیم صهیونیستی است که سعی در ایجاد گسست‌های گوناگون فرقه‌ای و دینی در منطقه دارد، گفت: رژیم صهیونیستی با منطق زور در هیچ نبردی به پیروزی نخواهد رسید.

باسیل با بیان اینکه امروز منافع رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در بسیاری از موارد با یکدیگر مشترک است، خاطر نشان کرد: با تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران زمینه برای مبارزه با تروریسم ایجاد شده و ما باید در این مسیر در کنار یکدیگر قرار داشته باشیم.

وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با مواضع خود می‌تواند پرچمدار دمکراسی در منطقه باشد.

نظر شما