شناسهٔ خبر: 115137 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سرپا بودن عراق از برکات نظام ولایت فقیه است

سید علی خمینی نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به جواب سخت و خشن ایران اسلامی آگاهی دارند، گفت: اگر سرداران و نظام ولایت فقیه نبود امروز عراق از دست رفته بود و سرپا بودن عراق از برکت نظام ولایت فقیه است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی که در مسجد آیت‌الله بروجردی برگزار شد، ‌ اظهار داشت: پیام امام راحل(ره) پس از شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی که پیامی کم نظیر بوده و نشان از عمق علاقه امام به این شهید دارد، بهترین بستر برای معرفی این شهید محراب است.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه این پیام امام راحل را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد، بیان کرد: در بخش نخست این پیام به بالاترین سعادت بشر اشاره دارد و بیان می‌کند که خدمت به خلق در زندگی و مرگ همراه با شهادت بالاترین سعادت است.

حجت‌الاسلام خمینی زندگی شهید اشرفی اصفهانی را سراسر خدمت به خلق بیان و اظهار کرد: سعادت شهید اشرفی اصفهانی خدمت بدون چشم‌داشت به خلق در تمام طول زندگی و مرگ با لباس خونین شهادت بود که خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران ارزش است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله اشرفی آئین مسلمانی را در قبول مردم پروراند و در حد عالی از محبوبیت از دنیا رفت، بیان کرد: امروز نیز باب خدمت و شهادت باز است و چنانچه خدمت برای جایگاه و مال باشد خداوند ارزش آن را در دنیا می‌دهد ولی پاداش خدمت متعالی در آخرت داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تصور که خدمت تنها متعلق به بخش خاصی بوده غلط است و افزود: در هر سمتی می‌توانیم گرهی باز کرده، کمک حال بقیه باشیم ولی مسئولان در راه خدمت وظیفه دوچندانی دارند و در نظام جمهوری اسلامی معنی ندارد که خدمت به خلق برای دریافت حقوق و جایگاه بالاتر انجام شود.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) ویژگی ساده‌زیستی را ارزشی دانست که سبب محبوبیت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی شده بود و گفت: امام راحل در پیام شهادت شهید اشرفی اصفهانی اشاره کرده‌اند که من از زمره ارادتمندان ایشان بوده و هستم و صفات این شهید را عالم ساده‌زیست و مطیع امر خداوند ذکر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه علت این ارادت یک عمر زندگی در نهایت ساده‌زیستی و حرکت زاهدانه در راه خداوند بوده است، افزود: از سوی دیگر ساده‌زیستی امام راحل(ره) سبب عمق ارادت ملت به ایشان شده بود و مقام معظم رهبری همواره بر زندگی ساده مسئولان تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرموده بودند باید کشوری بسازیم که دین و دنیا همراه باشند، بیان کرد: مسئولان به فکر خدمت به ملت باشند و کشور مطابق میل مردم و نه مطابق میل شرق و غرب بسازیم.

وی با بیان اینکه شعار «نه شرقی و نه غربی» منافی مذاکره با شرق و غرب نیست، افزود: باید با غرب و شرق مذاکره و گفتگو کرده و حرف همه را بشنویم ولی برای خود تصمیم بگیریم که این مفهوم شعار نه شرقی و نه غربی است.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) از عمق عشق ملت به امام راحل(ره) با وجود گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: امام راحل زمانی که مبارزه را شروع کرد و زمانی که از دنیا رفت چیزی نداشت و قدم برداشتن برای خدا سبب شده بود ایشان از هیچ چیز واهمه نداشته باشد.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به جنایات منافقان کوردل در شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، بیان کرد: منافقان یک جوان ۱۹ ساله را فریب دادند تا یک عالم سالخورده را به شهادت برساند و براین اساس مسیر منافقان به بن رسید که امروزه پس از ۳۰ سال برخی برای مقابله نظام با منافقان دلسوزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: دلسوزی امروز برای جنایات گذشته منافقان همانند این است که در ۳۰ سال آینده عده‌ای برای داعش دلسوزی کنند که چرا با این گروهک تروریستی برخورد انجام شد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور همچون فسادهای بزرگ اقتصادی، رشوه، وضعیت اقتصادی، بیکاری و غیره بیان کرد: همه از وجود این شرایط ناراضی هستند و این شرایط سبب شرمندگی می‌شود که فسادهای کلان سبب عبور از جرم‌ها کوچک شده است.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه راه مبارزه با فساد این است که برخورد با این پدیده را از زندگی خود شروع کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها بر مسئله فساد تاکید دارند.

حجت‌الاسلام خمینی مسئله امنیت را مورد رضایت همگان دانست و گفت: تصویر اینکه یک نظام نوپا همچون انقلاب اسلامی با ۳۰ سال عمر که در میان حکومت‌ها عمری کوتاه است و با وجود جنگ، نابسامانی و مشکلات در کشورهای پیرامون در امنیت به سر می‌برد مرد رضایت همگان است.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) وجود مسئله امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را به پاس خدمات نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم دانست و اظهار کرد: اگر ملت در برابر منافقان کوردل نمی‌ایستاد کشور روی آرامش را نمی‌دید.

وی خاطرنشان کرد: زبانی که بگوید در جمهوری اسلامی هیچ مشکلی وجود ندارد زبان دشمن است تا مردم را ناامید کند زیرا در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ و غیره مشکلات بسیاری وجود دارد که باید آنها را برطرف کرد و برای درک این مشکلات نیازی به آمار مسئولان نیست زیرا مردم درک می‌کنند.

وی با اشاره به خرده‌گیری برخی نسبت به مسائلی همچون رزمایش‌های سپاه یا ارتش، بیان کرد: زمانی که حادثه منا رخ داد و مقام معظم رهبری مقتدرانه ایستادند و فرمودند که کوچکترین بی‌احترامی به بدن‌های حجاج ایرانی واکنش سخت و خشن در پی دارد همه خوشحال شدیم که رزمایش‌ها پشتوانه این قدرت است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به جواب سخت و خشن ایران اسلامی آگاهی دارند، افزود: اقتدار امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران به‌دست آمده است و این همان ایرانی است که حرکات آن در دوران پیش از انقلاب توسط کنسول‌های کشورهای غرب و شرق تعیین می‌شد.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) از وجود شرایط اقتدار در ایران اسلامی خبرداد و گفت: ملت ایران با وجود مشکلات و به برکت خون‌های شهدا و اعتقاد به درستی راه به این نظام پایبند هستند و تا رسیده به نقطه آرمانی و جامعه مطلوب خیلی فاصله داریم ولی همچنان آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های مردم است.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به بخش چهارم پیام امام راحل(ره) بیان کرد: نارضایتی از نظم جهانی اینکه ابرقدرت‌ها برای فرهنگ و نظم دنیا تصمیم می‌گیرند در این بخش به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه قدرت و رسانه در دست ابرقدرت‌ها قرار دارد، افزود: با استفاده از قدرت رسانه‌ها خود کوچکترین اشتباهات دیگر کشورها را بزرگ می‌کنند ولی جنایات خود را در کشوری همچون فلسطین عادی جلوه می‌دهند.

نظر شما