شناسهٔ خبر: 115084 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۵۵ هزار معلم تهرانی مشمول طرح رتبه‌بندی شدند

معلمان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۵۵ هزار معلم تهرانی مشمول طرح رتبه‌بندی شدند، گفت: تمام احکام رتبه‌بندی طی چند روز آینده صادر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در حاشیه مراسم هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ تهران رگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان شهر تهران اظهار داشت: این کار تماماً اجرا شده است و از ۵۵ هزار نفر معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی شهر تهران بالغ بر ۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر عملیاتی شده است و حدود ۴۰۰ نفر نیز باقی مانده که به دلیل نقل و انتقالات همکاران از شهرستان به تهران تا تکمیل پرونده‌های استخدامی طی چند روز آینده انجام می‌شود.

وی در خصوص کمبود معلم در بعضی مدارس شهر تهران گفت: در دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تمام کلاس‌ها که حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ کلاس است دارای آموزگار است و در بعضی مدارس که تعداد کمی هستند در پایه پنجم و ششم با کمبود معلم تربیت بدنی مواجه بودیم که تأمین شد.

چهاربند افزود: در دوره اول و دوم متوسطه کمبود نیروی دبیر خانم نداریم و کمبود دبیر مرد داشتیم که با حدود ۸۵ هزار ساعت تدریس در هفته تأمین شده است که در حال حاضر کلاس‌ها دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی از معلمان از دوره متوسطه به ابتدایی وارد شده‌اند و بحث اجباری بودن این اقدام گفت: با توجه به اینکه رتبه‌بندی انجام شده براساس آخرین وضعیت همکاران در شهریور انجام شده است هیچ معلمی به دلیل انتقال و یا عدم انتقال به دوره ابتدایی از دوره متوسطه، رتبه‌بندی‌اش معطل نمانده و انجام شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع تقریباً ۳۲ هزار همکار فرهنگی دوره اول و دوم متوسطه حدود ۵۳۰ نفر به دوره ابتدایی منتقل شده‌اند و بنابراین حتی از یک دهم درصد کمتر می‌شود و عدد قابل توجهی نیست و آنها در پایه چهارم، پنجم و ششم در حال تدریس هستند.

چهاربند خاطرنشان کرد: نیروهای پیش‌دبستانی، نیروهای خانم هستند و کمبود ما که ۸۵ هزار ساعت بود از آقایان هست بنابراین برای جذب نیروهای پیش دبستانی براساس قانون مجلس بخشنامه‌ای را به مناطق ارسال کردیم و ثبت نام از افراد واجد شرایط شروع شده و مراحل گزینش معاینات پزشکی را برای سال آتی انجام می‌دهیم.

نظر شما