شناسهٔ خبر: 115078 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیرغم اظهارات رئیس‌جمهور رکود به مسئله جدی کشور تبدیل شده/ نامه ۴ وزیر نشان از شرایط خاص کشور دارد

احمد امیرآبادی فراهانی/* عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه علیرغم اظهارات رئیس‌جمهور رکود به مسئله جدی کشور تبدیل شده است، گفت: نامه ۴ وزیر به روحانی نشان از شرایط خاص کشور دارد.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در مورد خروج کشور از رکود گفت: در شرایط کنونی رکود به مسئله جدی کشور تبدیل شده و بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی مواجه بوده و در آستانه تعطیلی قرار دارند.

وی افزود: رئیس‌جمهور می‌گوید ما از رکود خارج شده‌ایم و رشد اقتصادی کشور مثبت شده است. این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور در مورد شرایط اقتصادی کشور بیانگر این موضوع است که نه تنها کشور از رکود خارج نشده بلکه این رکود در آستانه تبدیل شدن به یک بحران است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بانک‌ها در بحث تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی خساست به خرج می‌دهند و علاوه بر بحث تأمین نقدینگی مسائل مالیاتی نیز خود مزید علت شده و مشکلی را بر مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در شرایط رکود خرید و فروش آنچنانی وجود ندارد در نتیجه سودی هم حاصل نمی‌شود، در چنین شرایطی باید سیاست‌های مالیاتی تعدیل شود و در شرایط واحدهای تولیدی که در بحث پرداخت مالیات خوش حساب بوده‌اند با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

وی در پایان گفت: دولت به جای اینکه بحث افزایش پایه مالیاتی را پیگیری کند شاهد افزایش واحدهای تولیدی هستیم و این مسئله به تشدید رکود در کشور دامن زده است.

نظر شما