شناسهٔ خبر: 114917 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ناطقان

توضیحات فانی پیرامون پاداش معوق فرهنگیان، بیمه و صدور کارت خرید

فانی43 وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته نیازمند ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش «نماینده» علی اصغر فانی در دیدار با فرهنگیان خراسان شمالی که در محل سالن گلشن بجنورد اظهار کرد: برخی از بازنشستگان سال گذشته بخشی از پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند و مابقی پرداخت‌ها نیز در حال پیگیری است، این در حالیست که براساس تصمیم مجلس شورای اسلامی، این موضوع در کمیته‌ای متشکل از مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسیدگی می شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلاتی همانند کارت چند منظوره خرید به فرهنگیان افزود: با همکاری بانک سرمایه که بخش عمده‌ای از سهام آن متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، به زودی کارت‌های چند منظوره خرید برای معلمان و کارکنان صادر خواهد شد.

همسان سازی بیمه بازنشستگان با شاغلان در حال پیگیری است

وی در خصوص بیمه بازنشستگان و شاغلان در آموزش و پرورش گفت: با بازنشسته شدن فرهنگیان پرونده‌های آنان در سازمان بازنشستگی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی سازماندهی می‌شود که به رغم عدم دسترسی به پرونده بازنشستگان، از یک سال گذشته تاکنون با همکاری سازمان مدیریت مسئله همسان سازی بیمه بازنشستگان با شاغلان در حال پیگیری است.

پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ رو عشایر در دستور کار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

فانی با اشاره به پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ رو عشایر، افزود: پیگیری های لازم به منظور پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ روی عشایر به دلیل اینکه بار مالی زیادی برای آموزش و پرورش ندارد، در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استخدام فرزندان فرهنگیان در اولویت آموزش و پرورش است،خاطر نشان کرد: فرزندان فرهنگیان در استخدام ۲۷ شهریور و پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار دارند.

هزینه سنگین مدارس شبانه‌روزی برای آموزش و پرورش

فانی با اشاره به تحصیل ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور، یادآورشد: تامین سه وعده غذایی برای این دانش آموزان، خوابگاه و تجهیزات بسیار پرهزینه است.

وی ادامه داد: به رغم وجود مشکلات مالی، بودجه مدارس شبانه روزی در سطح کشور تا دوبرابر افزایش یافته اما هنوز نیز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید با استفاده ازحرکت های مردمی در قالب خیران مدرسه‌دار به مدارس شبانه روزی بیشتر کمک شود.

فانی بیان کرد: با توجه به پراکندگی روستاها و جمعیت دانش آموزی باید بحث سرویس های روستا و تامین هزینه های مدارس شبانه روزی به منظور جلوگیری از افزایش ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه دختران مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص تدریس معاون و مدیر در کلاس‌های درس نیز، اظهار کرد: بخشی از نیازمندیهای نیروی انسانی ایجاب می کند تا مدیران و معاونان مدارس همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند و هم توانمندی تدریس خود را از دست ندهند.

فانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های حق امتحانات و حق التدریسی‌ها پرداخت شده و قدری نیز باقی مانده و در حال پیگیری است، افزود: با سختی و فشار و وجود محدودیت مالی در دولت توانستیم به منظور کاهش حداقلی فاصله دریافتی فرهنگیان با دیگر دستگاه‌های اجرایی، طرح رتبه بندی را با سرعت بسیار و در زمان محدود اجرایی کنیم.

وی با اشاره به انتقاداتی در نظام آموزشی ۶.۳.۳ در خصوص فاصله سنی دانش آموز پایه اول با دانش آموز پایه ششم ابتدایی به لحاظ مباحث تربیتی و رفتاری، گفت: طی سال جاری تلاش می شود تا در مدارس پر جمعیت ساماندهی بین دانش آموزان سه سال اول ابتدایی و سه سال دوم ابتدایی صورت گیرد.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ۴۰ میلیون مخاطب در قالب یک میلیون فرهنگی، ۱۳ میلیون دانش آموز و ۲۶ میلیون اولیاء دانش آموزدارد، گفت: کوچکترین تصمیم در این وزرتخانه جامعه را متاثر می کند بنابراین باید با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش شود تا جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء داده و در بودجه سال ۹۵ به صورتی برنامه ریزی و بودجه بندی شود که برخی از مشکلات مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: وضعیت مدارس شبانه روزی استان از وضعیت خراب نیز گذشته است.

براتعلی حاتمی با اشاره حذف مدارس خشتی و گلی در استان گفت: به دلیل این که خراسان‌شمالی استانی محروم است باید نگاه ویژه‌ای در خصوص تخصیص اعتبارت به آن صورت گیرد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در مدارس استان و جذب ۵۵۰ نفر از نیروهای حق التدریس و شرکتی، ادامه داد: با توجه به پراکندگی و دور افتادگی روستاها در خراسان‌شمالی و نبود محلی به منظور اسکان و این که بیشتر معلمان شاغل در این روستاها زنان هستند بنابراین باید در ایجاد پروژه های جدید موضوع خانه معلم پیش بینی شود.

حاتمی با اشاره به فرسودگی تجهیزات مدارس در استان، بیان کرد: همه مشکلات و کمبودهای مدارس خراسان‌شمالی احصاء شده و نیازمند نگاه ویژه مقام عالی وزارت است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این مراسم، اظهار کرد: خراسان‌شمالی از نظر شاخص‌های اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد و این منطقه دچار عقب ماندگی‌های تاریخی است که بخشی از آن به دوران قبل از تقسیم استان برمی‌گردد.

محمد رحیم نوروزیان ادامه داد: خراسان‌شمالی از عقب ماندگی در بخش های گوناگون رنج می برد این در حالیست که از نظر نیروی انسانی جزء پنج استان برتر کشور است که امیدواریم با این سرمایه قابل توجه جهشی در حل مشکلات داشته باشیم.

‌استاندار خراسان شمالی نیز از اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار طی دو سال گذشته در بخش آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: مقداری از این اعتبار پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای اداری استان افزود: در حوزه آموزش، فرهنگ و دین نیز طی این مدت ۴۰۰میلیارد تومان از منابع مالی در اختیار این دستگاه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکید ما برصداقت و درستکاری دستگاه‌های اجرایی بوده است، ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم بخش عمده ای از مسیر را با این نگاه دنبال کنیم.

پرویزی اظهار کرد: طی دو سال اخیر موفق شدیم تا چندین کانون اقتصادی غیر مجاز در این استان را ببندیم.

وی در خصوص طرح برجام خواستار این شد تا از بکار بردن ادبیات نامناسب علیه مسئولان خودداری شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: فکر نکنیم با تایید این طرح تمامی مشکلات یک باره حل خواهد شد و در حقیقت توسعه کشور به تایید این طرح گره نخورده بود که حال بگویم با بازگشایی آن تمامی مشکلات مرتفع می شود.

وی تصریح کرد: نمی‌شود مذاکره کنندگانی را برای مذاکره بفرستیم و سپس بد و بیراه به آنها بگویم.

استاندار خراسان شمالی توضیح داد: هم اکنون در حال جهت دهی به دهیاریها هستیم تا اعتبارات خود را در امر کارهای عمرانی، آموزشی، فرهنگی و دینی استفاده کنند.

نظرات مخاطبان 0 14

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۰:۰۵محمد 0 3

    از این 7/5 هزار ملیارد هزار میلیاردش رو به حق حسین به پاداش فرهنگیان اختصاص دهید تا الان که 13 ماهه حرف تازهای نزدی فانی همش حرف تکراری هر 15 روز اشارهای به طلب باز نشستگان میکنی ودیگر هیچ هیچ هیچ اونم که هیچو.....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۰:۳۷فرهنگی 0 1

    با سلام پس مطالبات معلمان که از اول 94 پرداخت نشده چی میشه ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۲:۱۴نوری 0 1

    هنوز اضافه کار 3ماه اول سال (بهار) را پرداخت نکرده اند آیا ادارات دیگه هم همین جوریند؟یا این ظلم و تبعیض  فقط شامل معلمان میشه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۴:۲۰باز نشسته یک مهر93 0 2

    بازم الکی حرفففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۴:۴۹ 0 1

    از اون کارت ها چندین مورد داریم الکی  اونو خدمت به معلم تلقی نکنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۵:۰۴ 0 3

    اقای فانی خودتون خجالت نمیکشید شدید   .پاداش مارو بدید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۵:۵۷sonia 0 3

    سلام پس چرابرای بازنشسته کردن همکاران اینقدر عجله به خرج میدن وقتی بودجه ندارن؟؟؟؟
    
    لااقل پاداش را سریع تر به همکاران بدهند که بتوانیم به زخم های زندگیمون بزنیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۱۷:۵۵معلم بی پناه 0 3

    ابرو   و   عزت  مان  لگد  مال  شد  اگر وجدان  دارید و مسلمان   هستید  به  خاطر خدا  پس  از یکسال  پادا ش     فرهنگیان بازنشسته  را پرداخت کنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۶میم 0 0

    اضافه تدریس بهار 94 را هنوز ندادین.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۰:۵۳ 0 0

    دراستان ما ازابتدای سال تاکنون بابت حق التدریس وامتحانات یک ریال هم پرداخت نشده
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۱:۱۵بازنشته 1 مهر 93 0 0

    واقعا دولت ما اینقدر از نظر مالی ضعیف شده که توان پاداش فرهنگیان را نداره به جای حمایت از خرید خودرو حق ما را بدید 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۱:۱۸ 0 0

    هزینه امتحانات 9۱و92و93و94 مزد کلاسهای جبرانی 91و94واضافه تدریس سه ماه اول سال گیلان شهرستان آستارا یا ناقص پرداخت شده و یااصلا پرداخت نشده .آیا مسولی صدای ما را میشنود؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۳:۲۴ 0 0

    خداوکیلی حق التدریس فروردین ادیبهشت خرداد94روبدید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۵ ۲۳:۵۹معلم منتظر 0 0

    این چه پیگیری که یکسال از پاداش وشش ماه از معوقه حقتدریس میگذره؟؟؟!!!
                                

نظر شما