شناسهٔ خبر: 114646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

دلیل بی‌احترامی و بازداشت معلمان ایرانی در امارات باید مشخص شود/ با «دیپلماسی خنده» کار درست نمی‌شود

سیدحسین نقوی حسینی431 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان این که دلیل بی‌احترامی و بازداشت معلمان ایرانی در امارات باید مشخص شود، گفت: این نشان می‌دهد با «دیپلماسی خنده» کار درست نمی‌شود و باید عزت، اعتبار و عظمت ملت ایران با اقتدار حفظ شود.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشت معلمان ایرانی در امارات اظهار داشت: یکی از ادعاهایی که رئیس‌جمهور در قبل از انتخابات ریاست جمهوری داشت این بود که «اعتبار پاسپورت ایرانی کاهش پیدا کرده است و بنده در برنامه‌ام درنظر دارم که اعتبار پاسپورت ایرانی را ارتقاء دهم».

وی ادامه داد: این شعار خیلی خوبی است و فکر می‌کنم همه ملت ایران نیز از چنین شعاری حمایت می‌کنند، اما طی دو سال گذشته بارها و بارها شاهد حوادث ناگواری بودیم که اینها نشان می‌دهد نه تنها پاسپورت ایرانی ارتقاء پیدا نکرده، بلکه به شدت تنزل پیدا یافته است.

نقوی حسینی افزود: هر روز شاهد جسارت‌های مختلف در کشورهای مختلف علیه اتباع ایرانی هستیم و نمونه‌های آن را در ایام حج دیدیم که به وزیر کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران ویزا داده نمی‌شود و دستگاه دیپلماسی با خواری از کشورهای ثالث درخواست می‌کند که ویزای کشوری را صادر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: اینها نشان می‌دهد که پاسپورت ایرانی نه تنها ارتقاء پیدا نکرده است، بلکه حتی عرف بین‌المللی نیز نسبت به آن رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به بازداشت معلمان ایرانی در امارات گفت: اخیراً شاهد بودیم جمعی از معلمان شاغل در امارات بازداشت شدند؛ اینکه به لحاظ اداری و سازمانی، دولت و مدارس خارج از کشور چه کار باید می‌کرد و چه کار نکرده‌اند، خود مسئله است که ما تا به حال چنین چیزی نداشتیم و چنین اتفاقی نیفتاده که مسئولین باید پاسخگو باشند.

نقوی حسینی تصریح کرد: همین که 9 معلم و سرپرست مدارس ایرانی در امارات بازداشت می‌شود، نشان می‌دهد که به پاسپورت ایرانی و ایرانی بودن بی احترامی می‌شود، آن هم معلم که کارش آموزش و تعلیم و تربیت است و دولت باید پاسخگو باشد که چرا چنین اتفاقی باید بیفتد و این اخبار روی تلکس‌های خبری برود که معلمان ایرانی در امارات بازداشت شده‌اند و این به حیثیت و اعتبار کشورمان لطمه وارد می‌کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: سال اول نیست که معلم به مدارس خارج از کشور اعزام می‌کنیم؛ اعزام معلم به مدارس خارج از کشور، چند دهه تجربه دارد و چرا باید این اتفاق بیفتد، این به جهت بی‌تجربگی نیست و چرا باید کاری کنیم که معلمان در کشور خارجی، بازداشت شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های داخلی مانند وزارت امور خارجه، کنسولگری یا آموزش و پرورش مقصر است، باید مشخص شود و اگر کشور امارات برای پاسپورت ایرانی ارزش قائل نیست و اجازه نمی‌دهد معلمان در آنجا فعالیت کنند نیز باید مشخص شود و نباید معلم ما بازداشت شود؛ این نشان می‌دهد با «دیپلماسی خنده»، کار درست نمی‌شود و باید عزت، اعتبار و عظمت ملت ایران با اقتدار حفظ شود.

نظر شما