شناسهٔ خبر: 114630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش‌اعراب‌به‌آزمایش بالستیک ایران!

منابع خبری از مذاکره کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «گنبد آهنین» با هدف «مقابله با تهدیدهای موشکی» ایران خبر داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس، در حال انجام مذاکراتی برای خرید سامانه‌های گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی هستند.

اسکای‌نیوز با گزارش این خبر نوشته هدف از این اقدام، چیزی است که به زعم این کشورها، مقابله با تهدیدهای موشک‌های هسته‌ای ایران خوانده می‌شود.

با آنکه در گزارش اسکای‌نیوز تنها از بحرین نام برده شده، وزیر خارجه این کشور در اظهاراتی گفته سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم خواستار دریافت این سامانه‌ها هستند.

خالد بن محمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین گفت: «اسرائیلی‌ها، گنبد آهنین کوچک خودشان را دارند. ما سامانه‌ای بزرگتر در شورای همکاری خلیج فارس خواهیم داشت.»

گنبد آهنین بخشی از یک سیستم گسترده دفاع موشکی بر فراز اسرائیل است که چندین میلیارد دلار برای برپایی آن هزینه شده است.

آمریکایی‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت این سامانه به رژیم صهیونیستی کمک مالی کرده‌اند، ولی با این حال هنوز نگرانیهایی از بابت هزینه ساخت و استقرار آن وجود دارد.

این سیستم دفاعی برای ردیابی راکتها از رادار استفاده می‌کند و سپس دو موشک رهگیر را برای انهدام آنان شلیک می‌کند.

هزینه برپا کردن هر سکوی عملیاتی گنبد آهنین، ۵۰ میلیون دلار است. هزینه ساخت هریک از این موشکهای رهگیر به نام «تامیر»، حدودا ۶۰ هزار دلار است.

اسرائیل در دفاع از میزان موفقیت این سامانه برای رهگیری موشک‌های در حال حمله همواره از لحنی اغراق‌آمیز می‌کند.

نظر شما