شناسهٔ خبر: 114576 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توزیع گسترده مرغ منجمد ۵۵۰۰ تومانی در ماه محرم

مرغ43 رئیس انجمن مرغ گوشتی با بیان اینکه مشکلی برای تامین مرغ مصرفی درماه محرم وجود ندارد گفت: در این ایام، مرغ منجمد بدون محدودیت به نرخ هرکیلوگرم ۵۵۰۰ تومان توزیع می شود و قیمت روز مرغ تازه نیز کمتر از ۶ هزار تومان است.

به گزارش «نماینده» محمد یوسفی با اعلام این خبر اظهار کرد: وضعیت  تولید مرغ بسیار مناسب بوده و علاوه بر اینکه برای تامین نیاز ماه محرم هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، بلکه وضعیت تولید مازاد است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده ۴ هزار تومان است، افزود: هرکیلوگرم گوشت مرغ به صورت عمده ۵ هزار و ۷۰۰  تومان و در خرده فروشی ها ۵ هزار ۹۰۰ تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یوسفی تاکید کرد: با توجه به افزایش تقاصا در ماه محرم، شرکت پشتیباتی امور دام برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت احتمالی این محصول اقدام به توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلو گرم ۵۵۰۰ تومان می‌کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی یادآور شد: با توجه به ذخایر مطمئن شرکت پشتیبانی امور دام و تولید مناسب این محصول در کشور، مشکلی برای تامین مرغ  مصرفی در این ایام وجود ندارد و هئیت‌های عزاداری به هرمیزانی که نیاز دارند می توانند مرغ منجمد خریداری کنند.

وی درباره برگشت خوردن محصولات پروتئینی ایران از عراق، تصریح کرد:  صادرات محصولات پروتئینی ایران به عراق و افغانستان مناسب بوده و مواردی که در این خصوص شنیده می‌شود جزئی است.

یوسفی در پایان  با بیان اینکه مرغدارن کماکان در حاشیه سود قرار ندارند، گفت:  درحالی که اوایل سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را برای مصرف کننده ۷ هزار  تومان اعلام کرده بود، قیمت فعلی این محصول در بازار هزار تومان کمتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما