شناسهٔ خبر: 114534 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش «نماینده» از وضعیت انتخاباتی زنجان:

ترافیک انتخاباتی در ابهر/ خواب اصلاح طلبان برای زنجان؛ حضور نیروهای ناشناس در کنار چهره های حزبی

انتخابات-زنجان اصلاح طلبان نیروهای حزبی، غیر حزبی و حتی افرادی که از تاثیرگذاری چندانی در سپهر سیاست برخوردار نیستند را برای استان زنجان و ابهر آماده کرده اند تا در صورت عدم احراز صلاحیت چهره های شاخص، نیروهای سفید در میدان رقابت حضور پیدا کنند.

گروه سیاست «نماینده»- استان زنجان این روزها شاهد برگزاری گعده های چندگانه و همفکری احزاب و تشکل های سیاسی جهت تهیه و تدوین مانیفست انتخاباتی است، البته اصلاح طلبان در این استان همانند پایتخت بر همسویی با اعتدال گرایان تاکید می کنند از این رو کاندیداهای احتمالی به عنوان نامزد دو جریان اصلاح طلب و معتدل معرفی می شوند.

علاوه بر مرکز استان، حوزه انتخابیه ابهر نیز با حضور و نقش آفرینی کاندیداهای احتمالی اصلاح طلب و مستقل خبر ساز شده است به همین جهت وزن اصلاح طلبان در این استان نسبت به رقیب آنها سنگینی می کند.

احمد حکیمی پور"عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، دبیرکل حزب اراده ملت و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" و فاطمه کرباسی"مدیرکل پیشین دفتر آموزش و پژهش استانداری زنجان در دولت تدبیر و امید" دو گزینه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در زنجان هستند. کرباسی اسفند ۹۳ جهت شرکت در انتخابان مجلس دهم از سمت خود استعفا داد و از او به عنوان کاندیدای اعتدال گرایان(حامیان دولت) نام برده می شود.

علاوه بر این دو چهره اصلاح طلب، نماینده طیف کارگران نیز خود را برای انتخابات مجلس دهم آماده کرده است. اسماعیل عزیزی قرار است به صورت مستقل و به عنوان نماینده طیف کارگران در انتخابات مجلس دهم شرکت کند. همچنین یک فعال سیاسی اصلاح طلب دیگر که برخلاف حکیمی پور شناخته شده نیست قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد.

ابوالفضل شکوری اصلاح طلبی است که در صورت تائید صلاحیت با نام و گفتمان اصلاحات به رقابت خواهد پرداخت.

در مقابل اصلاح طلبان، اصولگرایان فعالیت می کنند. اصولگرایان زنجان در راستای نشست سه جانبه اصولگرایان بر وحدت، همگرایی و همصدایی تاکید دارند به همین جهت حسین عبادتی دبیر جمعیت ایثارگران استان زنجان ضمن همگرایی اصولگرایان در انتخابات، با اشاره به اینکه باید تلاش شود مجلس قوی شکل بگیرد، می گوید: امیدواریم از زنجان نمایندگان خوبی به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

تاکنون از محمد اسماعیلی"نماینده کنونی مجلس" و حجت الاسلام علی باقری"مدیر کل اوقاف و امور خیریه" به عنوان کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم نام برده می شود. براساس آخرین اخبار علی باقری از حوزه انتخابیه ایجرود، انگوران و ماهنشان ثبت نام خواهد کرد.

ترافیک انتخاباتی در حوزه انتخابیه، ابهر، خرمدره و سلطانیه شکل گرفته است، مدیران سابق دولتی، فعالان سیاسی اصلاح طلب و حتی برخی کارمندان مجلس در حال برنامه ریزی و تدارک برای حضور در انتخابات مجلس دهم هستند.

حجت الاسلام فاضل امیر جهانی نماینده پیشین مجلس و از فعالان سیاسی اصلاح طلب در اردوگاه کاندیداهای احتمالی انتخابات قرار گرفته است. وی از لحاظ سیاسی نزدیک به مجمع نیروهای خط امام است و در صورت کاندیداتوری و تائید صلاحیت در فهرست اصلاح طلبان قرار می گیرد.

حجت الاسلام رحمت‌‌اله بیگدلی نیز اصلاح طلب دیگری است که به احتمال زیاد در انتخابات مجلس دهم ثبت نام خواهد کرد، وی متولد شهرستان ابهر است و پیش از این مسئولیت هایی را در این حوزه برعهده داشت و پس از تشکیل حزب اعتماد ملی به ساختار مرکزی این حزب پیوست و حضوری فعال در شبکه های مجازی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در همایش سراسری اصلاح طلبان که سال گذشته در کانون توحید با حاشیه های فراوان برگزار شده بود شرکت کرد.

در کنار فعالان سیاسی اصلاح طلب، یکی از رسانه ها استان از احتمال کاندیداتوری یکی از کارمندان اداره اخبار مجلس شورای اسلامی خبر داد.

براساس این خبر، سید جمال طاهری کاندیدای احتمالی مجلس از حوزه انتخابیه ابهر است.

رئیس کمیته ستاد های انتخاباتی استان های مرکزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ هم همچون سایر کاندیداهای احتمالی در حال تدارک و برنامه ریزی انتخاباتی است.

عطاالله معروف خانی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  در استان های زنجان و قزوین و از حامیان دولت تدبیر و امید است، در صورت حضور در انتخابات و تائید صلاحیت نام او در فهرست اعتدال گرایان و اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

همچنین تاکنون دو چهره نزدیک و همسو با اصولگرایان تمایل به شرکت در انتخابات دارند.

حجت الله عسگری و شاهپور علایی مقدم گزینه های احتمالی اصولگرایان در انتخابات شناخته می شوند.

به غیر از این دو چهره همسو با اصول گرایان، یک عضو مستقل که پیش از این سابقه همکاری با ولایتی در وزارت امور خارجه را دارد قصد پیوستن در اوردگاه مهم تاثیرگذار مجلس را گرفته است.

حجت الاسلام مصطفی مرسلی نماینده ابهر در دوره سوم قانون گذاری و عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس بود. پس از پایان مجلس به دعوت ولایتی به وزارت امور خارجه رفت و مسئولیت هایی همچون مشاور وزیر، ریاست اداره سیاسی شبه قاره هند، ریاست هیأت های بدوی و تجدید نظر تخلفات اداری، مدیرکل جنوب شرق آسیا و معاون وزیر در امور حقوقی، کنسولی و امور مجلس را برعهده گرفت.

عقبه سیاسی وی در انتخابات مجلس دهم هنوز اعلام نشده است.

اسامی کاندیداهای احتمالی براساس آخرین اخبار در گزارش آمده است و پایگاه اطلاع رسانی «نماینده» حق اظهار نظر آنان را محفوظ می داند.

نظرات مخاطبان 9 10

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۳ ۲۳:۵۷شفیعی 0 0

    باسلام  چرا از کاندیداهای دوره نهم ابهر مانند زمانی و عابدینی و... که کاندیداتوری خودرا اعلام کرده اند ، نام نمی برید؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۴ ۰۰:۲۱عزیز خانی 0 0

    کاندیداهای دوره نهم را فراموش کردید مانند مهندس کیخسرو عابدینی ویا نماینده فعلی ابهر دکتر خانمحمدی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۰:۱۸محمد زاده 1 0

    سلام بر مدیران سایت وسپاس از راه اندازی این قسمت یکی از بهترین کاندیداهای دوره نهم مهندس کیخسرو عابدینی بود امیدوام برای مجلس دهم هم ثبت نام کنند شایعه شده ایشون در ریاست جمهوری هستند اگر بیایند ما به ایشون رای میدهیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۷:۵۵موسوی 1 1

    سلام ، ما عده ای از دانشجویان دانشگاه آزاد ابهر مانند دوره گذشته به مهندس کیخسرو عابدینی رای خواهیم داد بی حاشیه ترین وقانون مدار ترین از نظر جمع کثیری از دانشجویان و تحصیل کردگان حوزه ابهر خرمدره و سلطانیه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۴:۰۴ 1 3

    مهمترین رقبا در زنجان
    ۱٫ دکتر ابوالفضل شکوری
    ۲٫ مهندس اسماعیل عزیزی
    ۳٫ احمد حکیمی پور
    ۴٫مهندس سید افضل موسوی
                                
  • ۱۳۹۴-۰۹-۰۳ ۰۱:۰۲ 0 3

    این اقای اسماعیل عزیزی از ماهنشان حضور داره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۰۹:۵۸ 1 2

    اقای مهندس عزیزی یکی از گزینه های خوب میتونه باشه
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۹-۱۵ ۲۰:۲۷ 0 0

    کاندیداهای اصلی زنجان اینها هستند:
    1. ابوالفضل شکوری
    2. اسماعیل عزیزی
    3. سید افضل موسوی
    4. فریدون احمدی
    5- «سید اصغر موسوی»
    6- «فاطمه کرباسی»
    7- «حجت الاسلام علی باقری»
    8- «محسن علیمردانی»
    9- «محسن امیرخانی»
    10- «فضائل تقی لو»
    11- «علی اسدی»
    12- «مهدی خاتمی»
    13- «مقصود اوصالی
    14- «امیر کرم زاده»
    15- «محمد فلاحی»
    16- «مهدی خاتمی»
                                
  • ۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۴عده ای از طرفداران 0 0

    مهندس کیخسرو عابدینی کاندیدای احتمالی اصلح واعتدال گرا رزمنده وجانباز دفاع مقدس از کارکنان ریاست جمهوری
                                
  • ۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۸:۵۲عسگري 0 1

    با سلام خدمت دوستان 
    دكتر خانمحمدي در برنامه با نمايندگان كه چهارشنبه شب در شبكه اشراق پخش شد نشان داد كه علاوه بر فعاليتهاي بي نظيري نسبت به دوره هاي قبل انجام داده عملكرد ايشان ب دور از لابي گري ويكجا نگري بوده
    اين بشارت رو به همشهريان هيدجي ودوستان صايين قلعه اي  بدم كه بزودي به بخش ارتقا خواهيم يافت 
    كه بخش شدن هيدج و صايين قلعه به همت نماينده محترم و شوراها ومسئولين دوشهر تحقق يافته است
                                

نظر شما