شناسهٔ خبر: 114445 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دبیرکل شورای عالی کار کشور در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد:

مخالفت کارگران با افزایش ۱۱ درصدی دستمزد ۹۵

کار و کارگر43 دبیرکل شورای عالی کار کشور گفت: برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران باید به غیر از میزان تورم، سبد هزینه خانوار و فاصله‌ای که حقوق و دستمزد کنونی با میزان مورد نیاز آن دارند، در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده» رحمت‌الله پورموسی اظهار داشت: در طول چند سال گذشته افزایش حقوق کارگران که تنها بر مبنای تورم صورت گرفته مشکلات زیادی را در زندگی قشر کارگر ایجاد کرده و باید برای آن اقداماتی را به انجام رساند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سه جانبه دستمزد در مشهد، تصریح کرد: این جلسه در واقع بیان مقدماتی بوده که دو طرف از یکدیگر انتظار دارند و  هنوز راه درازی برای رسیدن به نتیجه قطعی باید طی شود.

دبیرکل شورای عالی کار کشور با تأکید بر اینکه برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید به قانون توجه شود، بیان کرد: سالیان سال است که تبصره ۲ قانون ۴۱‌قانون کار در نظر گرفته نشده و برای همین هم فاصله زیادی در دستمزد کارگران و هزینه واقعی خانوار به وجود آمده است.

پورموسی با اشاره به تورم ۱۱ درصدی سال جاری، خاطرنشان کرد: افزایش ۱۱‌درصدی حقوق و مزایا بر طبق روال قبلی در واقع هیچ تأثیر محسوسی بر زندگی کارگران ندارد و باید برای آن چاره دیگری اندیشیده شود.

دبیرکل شورای عالی کار کشور تصریح کرد: هنوز برای اینکه بتوان از نحوه ادامه مذاکرات صحبت کرد بسیار زود است اما نمایندگان تشکل‌های کارگری تمام تلاش خود را برای  گرفتن حقوق آنها انجام می‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما