شناسهٔ خبر: 114235 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عراقچی اعلام کرد:

دوشنبه، زمان اجرای برجام

عضو ارشد تیم مذاکره کنند اظهار داشت: امیدوارم در روزهای آتی جزییات طرح هم تصویب شود و احتمالا دوشنبه آینده اعلام کنیم روز ادابشن دی (روز اجرای برجام) شروع شده و وارد فاز بعدی در اجرای برجام شویم.

به گزارش«نماینده»، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عصر یکشنبه در مراسم جشنواره آفتاب که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب کلیات طرح مربوط به اجرای برجام گفت: امیدوارم در روزهای آتی جزییات طرح هم تصویب شود و احتمالا دوشنبه آینده اعلام کنیم روز ادابشن دی (روز اجرای برجام) شروع شده و وارد فاز بعدی در اجرای برجام شویم.

اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز توفیق حضور در جمع شما را دارم و بعد از جلسه امروز صبح مجلس، جلسه صلح و سلامی لازم بود.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنچه که مسلم است همه به دنبال صلح هستیم. ملت ایران ملتی صلح طلب بوده و تاریخ معاصر ما به خوبی این مساله را ثابت می کند و ما در 250 سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم و دین ما هم دین صلح و سلام است. اما آیا صلح طلب بودن، لزوما صلح را به ارمغان می آورد؟ آیا ما که در طول چند قرن اخیر به هیچ کشوری حمله نکردیم جنگی هم علیه ما آغاز نشده است.

رییس ستاد پیگیری برجام وزارت امور خارجه با طرح این سوال که چه چیزی باعث صلح شده و از جنگ جلوگیری می کند اظهار داشت: آنچه که باعث می شود کشوری در صلح زندگی کند تنها صلح طلب بودن نیست؛ برای اینکه صلح در دنیا برقرار شود همه باید صلح طلب باشند اما زندگی در صلح و امنیت لازمه اش این است که آمادگی لازم برای زندگی بدون صلح را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از جنگ، بهترین راه، آماده بودن برای جنگ است؛ چرا که دنیا، دنیای قدرت است و ضعفا در آن پایمال می شوند. بنابر این، برای زندگی در صلح در دنیایی که سرتاپا سلطه طلبی است باید قوی بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم جنگی بر ما حادث نشود باید برای جنگ آماده باشیم و در فرهنگ ما نیز وجود دارد که «رو قوی شو اگر راحت جهان طلبی»

نظر شما