شناسهٔ خبر: 114229 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توطئه آمریکا در مورد تجزیه عراق محقق نخواهد شد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توطئه آمریکا در مورد تجزیه عراق محقق نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یان کویچ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق ضمن ابراز خرسندی گفت: عراق کشور بسیار مهم در همه زمینه‌ها است و مردم عراق ملتی واقعی هستند که شایسته بهترین وضعیت هستند و باید با برنامه‌ریزی در این جهت تلاش کرد.

وی ادامه داد: ما از هرگونه فعالیت بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به صلح و امنیت و استقرار ثبات استقبال می‌کنیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کشورها از جمله آمریکا به دنبال تجزیه عراق هستند و گمان می‌کنم که اگر این موضوع تحقق یابد همه مشکلات عراق حل خواهد شد اما باید گفت عراق ملتی متحد و مرکب از اهل سنت شیعیان و کردها است و آنان اجازه نخواهند داد که توطئه آمریکا جهت تجزیه عراق محقق شود.

وی با بیان اینکه با دولت و ملت عراق رابطه دوستانه‌ای داریم، تصریح کرد: روابط ۲ کشور رو به توسعه است و روند اصلاحات باید در عراق باید پیگیری شود در غیر این صورت با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

یان کویچ نماینده دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار اظهار داشت: ورود روسیه در موضوع سوریه دارای خطرات و فرصت‌هایی است که باید  اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را در مبارزه با داعش در نظر بگیریم.

وی ادامه داد : این اهداف باید شفاف باشد البته ممکن است روسیه نیز اهداف خودش را داشته باشد اما عراق به کمک و حمایت بین المللی و کشورهای مختلف در موضوعات متنوع از جمله اقتصادی و اصلاحات نیاز دارد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در پایان تصریح کرد: پیام ما به گروه‌های مختلف عراقی آن است که از دولت عراق حمایت کنند تا از بی ثباتی این کشور جلوگیری شود.

 

نظر شما