شناسهٔ خبر: 113967 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وضعیت رتبه بندی معلمانی که کسری ساعت کار دارند

معلم 43

به گزارش «نماینده» علی زرافشان در خصوص فرمی که آموزش وپرورش  تحت عنوان «فرم اطلاع رسانی به همکارانی که کسر ساعت موظف دارند» در اختیار معلمانی که باید از مقطع دبیرستان در پایه ابتدایی تدریس کنند قرار داده است و در بند دوم آن موضوعی با لحن نوعی تهدید بیان شده گفت:دریافت حقوق هر همکاری در آموزش و پرورش  منوط به اشتغال است.اگر فرهنگی شاغل نباشد از حقوق نیز بهرمند نمی شود.

وی با اشاره به استقرار نظام۶.۳.۳  افزود: با توجه به اجرای نظام مذکور تعدادی از فرهنگیان مازاد هستند که باید در ۶ پایه متوسطه ساماندهی شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:طبق دستورالعمل ساماندهی  به همکاران فرهنگی ابلاغ تدریس تمام وقت شده است.

وی ادامه داد:همکارانی احکام رتبه بندی شامل آنان می شود که  ۲۴ ساعت تدریس کنند در غیر اینصورت از مزیت رتبه بندی بی بهره خواهند بود.

زرافشان بیان کرد:  البته تنها کسانی که ۲۰ سال سابقه کار دارند اگر ۲۰ ساعت تدریس کنند شامل احکام رتبه بندی می شوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی اکثر فرهنگیان انجام شده است گفت:پایه های تدریس برای معلمان را مشخص کرده ایم .

در سال تحصیلی جدید نظام ۶.۳.۳ تمام دوره‌های تحصیلی را در بر گرفته است به‌گونه‌ای که در دوره متوسطه اول سه پایه به‌صورت کامل است و بر این اساس در این دوره پایه‌های هفتم، هشتم و نهم وجود دارد و در دوره متوسطه دوم سال اول متوسطه (پایه دهم) حذف شده است ، بر همین اساس دوره متوسطه دوم به دلیل کم شدن یک پایه با تورم نیروی انسانی مواجه است.دوره متوسطه اول به‌دلیل تکمیل شدن هر ۳ پایه و خروج تعدادی از نیروهای این دوره و ورود آنها به دوره ابتدایی با کمبود نیرو مواجه است که نیروهای مازاد به دوره ابتدایی و متوسطه اول منتقل داده شده اند.

طبق فرمی با نام «فرم اطلاع رسانی به همکارانی که کسر ساعت موظف دارند» در اختیار معلمان قرار داده شده است و در بند دوم آن آمده است: «با آگاهی از عدم همکاری در مقطع ابتدایی عواقب هرگونه مشکلات را در رتبه بندی معلمان و کسر حقوق برابر مقررات را می پذیرم»

نظر شما