شناسهٔ خبر: 113915 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

مسئولان درباره شهیدهمدانی چه گفتند؟

سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

به گزارش «نماینده»، شهادت سردار همدانی در سوریه، پیام های تسلیت فراوانی از سوی مسئولان کشوری و لشکری را به همراه داشت. همچنین برخی از آنها برای عرض تسلیت به منزل آن مرحوم رفتند.

روسای قوای مجریه و مقننه در پی شهادت سردار حسین همدانی، پیام های تسلیتی صادر کردند. حسن روحانی در پیامش نوشت: «کارنامه خدمات و مجاهدتهای آن شهید عزیز از مبارزات نهضت اسلامی و مقابله با جریان طاغوت و نفاق در مناطق غربی کشور، تا ایفای نقش برجسته در تشکیل شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی موفق عملیاتهای مختلف دفاع مقدس و رده های مختلف سپاه؛ و سرانجام شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آیه شریفه 《و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم》است.» و علی لاریجانی تصریح کرد: «سردار رشید سپاه و فرمانده ارشد دفاع مقدس شهید حسین همدانی طی سالهای متمادی ودر عرصه های دشوار و حساس و سنگرهای نبرد به دفاع از آرمانهای اسلام، انقلاب و رهبری اهتمام فراوان داشتند که فرماندهی ردهای مختلف در سپاه از جمله سپاه حضرت رسول(ص) تهران بخشی از این تلاش‌ها بود».

وزير دفاع: مقاومت تا نابودی کامل تروریسم وصهیونیسم ادامه دارد

سردار حسين دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی با تجلیل از نقش ارزنده شهید همدانی در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی، حماسه دفاع مقدس، در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری -صهیونیستی و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (ع) از وی به عنوان مجاهدی راستین که همواره در خط امام (ره) و رهبری(مدظله العالی) بوده و یکی از سرداران سرافراز جبهه جهاد و مقاومت یاد کرد که با نثار خون پاکش اعلام کرد که جهاد، مقاومت و شهادت در راه خدا تا نابودی تروریسم تکفیری-صهیونیستی و صهیونیسم اشغالگر، متجاوز و جنایتکار ادامه دارد.

وي با هشدار به حامیان تروریسم های تکفیری -داعشی صهیونیستی تأکید کرده است: آنان را در جنایات وحشیانه تروریست ها شریک جرم می دانیم و یکبار دیگر به آنان گوشزد می کنیم که عواقب هولناک جنابات تروریست های تکفیری-صهیونیستی دیر یا زود دامان آنان را نیز در بر خواهد گرفت و آن گاه دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

شمخانی: همدانی سرداری عالیقدر و خار چشم دشمنان بود

علی شمخانی، دبیر شواری عالی امنیت ملی نیز در پیامی به مناسبت شهادت سردار همدانی تاکید کرد: همدانی سرداری عالی‌قدر، استراتژیستی توانا و خار چشم دشمنان و تکفیری‌های تروریست و حامیان آنان بود. به نوشته وي، بی‌شک مبارزه بی‌امان با تروریسم تکفیری با ریخته شدن این خون‌های پاک شتابی مضاعف خواهد گرفت و با نابودی کامل این جریان ضدانسانی، انتقام خون این شهید از تروریست‌های تکفیری گرفته خواهد شد.

سرلشکر جعفری: سردار همدانی به دست مزدوران میدانی آمریکا و صهیونیسم به شهادت رسید

فرمانده کل سپاه در پیامی سردار همدانی را از استوانه‌های مستحکم خط مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: جهان اسلام با شهادت سردار همدانی سرافراز شد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، در پيام تسليتي نوشت: او به دست مزدوران میدانی آنان - تروریست‌هایی که توسط هم‌پیمانان نظام سلطه از جمله سعودی‌ها تسلیح شده و به جان ملت‌های مسلمان یمن، عراق، سوریه و بحرین افتاده‌اند - به شهادت رسید.

سرلشکر فیروزآبادی: هر برهه از زندگی‌اش سراسر درس ایستادگی است

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی شهادت سردار حسین همدانی در سوریه را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: این بیانیه می‌افزاید: او که از مبارزان دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود از پایه‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان شجاع دوران پرشکوه دفاع مقدس به شمار می‌رود و بعد از دوره جنگ تحمیلی در سنگرهای مختلف دفاع و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد که نمونه آن را در مقابله با کودتای آمریکایی فتنه ۸۸ می‌توان یادآوری نمود.

سرلشکر فیروزآبادی در این بیانیه آورده است: حضور این فرمانده با بصیرت در عرصه های مقاومت منطقه در جهت مقابله با شیطان بزرگ به دشمنان مقاومت و استقلال و آزادی کشورهای منطقه در خود درس‌های فراموش‌ناشدنی فراوانی دارد. از خدای رحمان و رحیم هم‌جواری وی با شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را مسالت دارم.

سردار سلامی: سردار همدانی نقش مستشاری مهمی را در جنگ علیه تکفیری‌ها ایفا کرد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در پی شهادت سردار شهید همدانی طی گفت‌وگویی با شبکه خبر، اظهار داشت: سردار حسین همدانی در دوران دفاع مقدس از فرماندهان برجسته بوده و در تمام آن دوران در فرماندهی عالی یگان‌های نیروی زمینی سپاه نقش‌آفرینی ‌کرد. او از فرماندهان بزرگی بود که در سال‌های قبل برای آماده‌سازی ملت مسلمان سوریه در برابر خطر جنگ‌های داخلی و به خصوص خطر تکفیری‌ها نقش "مستشاری" ایفا می‌کرد.

سردار سلامی افزود:سردار همدانی در آخرین ماموریت خود برای  ایفای نقش مستشاری، چند روزی را در سوریه بود که دیروز غروب در حوالی حلب به فیض شهادت رسید و برگ زرین دیگری را بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود.

سردار جزایری: آمریکا مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، آمریکا را مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی دانست و تاکید کرد که مقاومت اسلامی انتقام خون شهید همدانی و دیگر شهیدان را خواهد گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگویی با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی در سوریه گفت: از آنجا که داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق محصول سیاست‌ها و برنامه‌های آمریکا در منطقه هستند و جریان‌های تکفیری و مزدور از حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها بهره می‌برند، دولت شرور آمریکا در کلیه اقدامات تروریستی این گروه‌ها سهیم بوده و باید پاسخگوی اقدامات ددمنشانه خود باشند.

سردار جزایری آمریکا را مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی دانست و تاکید کرد : مقاومت اسلامی انتقام خون شهید همدانی و دیگر شهیدان را خواهد گرفت.

سردار شریف: سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی سوریه نقش موثری داشت

سردار رمضان شریف با بیان اینکه سردار همدانی حامی جدی جبهه مقاومت بود، گفت: بدون شک نقش موثر و تعیین کننده سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی سوریه توانست دولت و مردم این کشور را در مقابل تروریست ها تکفیری و حامیان آنها کنند.

وي در گفتگویی اظهار کرد: سردار همدانی در ۴ سال گذشته یکی از برجسته ترین مستشارانی بود که توانست با مشورت های خود نقش موثری را در پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور علیه تروریست های تکفیری ایفا کند.

روایت معاون سیاسی سپاه از ساده زیستی سردار همدانی

معاون سیاسی سپاه با اشاره به خاطره ای از ساده زیستی شهید همدانی، گفت:سردار همدانی به دوستانمان گفته بود «یک خودروی ایرانی برای بنده بخرید تا خانواده شهدا فکر نکنند که پس ازجنگ، دنیاگرا و مادی‌گرا شده‌ام».

سردار رسول سنایی‌راد در گفتگو با مهر در رابطه با شهادت سردار حسین همدانی در سوریه اظهار داشت: شهید همدانی با توجه به نگاه و اندیشه‌ای که به ماهیت جریان تکفیری داشت و آن را یک جریان آمریکایی می‌دانست، از روزهای اول شکل‌گیری این جریان در سوریه حضور داشت. شهید همدانی به اصرار مسئولین داخلی مدتی به ایران آمد و در این مدت نیز همواره دغدغه سوریه را داشت و در بعد تبیین ماجرای تکفیری نیز در ایران نقش فعالی ایفا کرد. وی در عرصه مستشاری و برای مشورت دادن به ارتش و یگان‌های مردمی سوریه برای عملیات علیه نیروهای تکفیری در این کشور حضور داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهید همدانی انسان متواضعی بود، خاطرنشان کرد: بنده به وی عشق می‌ورزیدم. شهید همدانی هیچ ادعایی نداشت و در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ در ماجرای فتنه ۸۸ یکی از بهترین فرماندهان میدانی بود.

گواهی: مجاهدت همدانی اجازه نداد یک تیر به سمت حرم اهل‌بیت(ع) شلیک شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: سردار شهید همدانی با دفاع تمام عیار از حرم اهل‌بیت(ع) اجازه کوچکترین تعرض را نداد و حتی نگذاشت تیری به سمت حرم اهل‌بیت(ع) ‌ شلیک شود.

به روایت خبرنگار تسینم، حجت‌الاسلام گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) باحضور در بیت سرلشکر شهید حسین همدانی پس از عرض تبریک و تسلیت به خانواده ایشان اظهار داشت: این انسان بزرگ باعث دلگرمی خط مقاومت است. به طوری که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تعابیر بسیار مفصلی را در خصوص این شخصیت تاثیرگذار بیان کرده است.

سردار عبداللهی: قرار بود با هماهنگی شهید همدانی شعبه‌ای از قرارگاه خاتم در سوریه تشکیل شود

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: طی صحبتی که با سردار شهید حسین همدانی داشتیم، قرار بود شعبه‌ای از قرارگاه خاتم در سوریه تشکیل شود.

سردار عبداللهی نيز با حضور در منزل سرلشکر شهید حاج حسین همدانی در جمع خبرنگاران گفت: سرلشکر همدانی یک مجاهد پرتوان و حاضر در تمامی جبهه‌های مبارزه بوده است. هر زمان که شهید همدانی را می‌دیدیم ایشان آرزوی شهادت می‌کرد و امروز به این آرزوی دیرینه رسید و از قافله جا نماند.

وزیر کشور :سردار همدانی پیام عاشورا را به گوش آزادگان جهان رساند

عبدالرضا رحماني فضلي وزیر کشور در پيام تسليتي به مناسبت شهادت سردار پاسدار حسین همدانی تاکید کرد که او بار دیگر پیام رسای عاشورا را به گوش آزادگان جهان رساند و با شهادت خود اهتزاز بیرق سرخ حسینی را در حرم اهل بیت(ع) تضمین کرد.

حسين امير عبداللهيان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه نيز در پيام مشابهي شهید حسین همدانی را فرماندهی کم نظیر در مبارزه با تروریسم توصیف کرد و شهادت او را تبریک و تسلیت گفت.

پورمختار: شهادت ایثارگرانی همچون «سردار همدانی» موجب تداوم راه انقلاب خواهدشد

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با مهر با ابراز تاسف و تاثر به خاطر ضایعه بزرگ شهادت سردار همدانی، گفت: شهادت ایشان ثلمه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش جهان است. شهادت ایشان در راه دفاع از انقلاب و مقابله با گروهک‌های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی افتخاری بزرگ است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بشهادت سردار همدانی ثابت کرد راه شهادت کورشدنی نیست و حیات انقلاب با این ایثارگری‌ها و شهادت این بزرگان ادامه خواهد یافت. امیدوارم شهادت ایشان موجب پیروزی اسلام، ملت سوریه و نابودی رژیم صهیونیستی، آمریکا و تروریست‌ها شود.

کوثری: سردار همدانی در ایجاد جبهه مقاومت مردمی در سوریه نقش موثری داشت

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه، گفت: سردار همدانی جبهه دفاع مردمی را در سوریه شکل داد و با ایجاد هماهنگی میان ارتش و جبهه مردمی سوریه و حزب الله لبنان مانع سقوط سوریه شد.

اسماعیل کوثری در گفتگو با مهر گفت: سردار همدانی به هدف و خواسته قلبی خود دست یافت. ایشان همه زندگی خود را به مجاهدت در راه اسلام و انقلاب عدل و بعد از انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در جبهه های مختلف صرف کرد.

وی گفت: با پیشنهاد ایشان بسیج به عنوان مقاومت مردمی در سوریه تشکیل شد و ایشان با اقدامات دقیق هماهنگی میان ارتش و نیروهای مردمی سوریه ایجاد کرد و به آموزش سازماندهی این نیروها همت گمارد. سردار همدانی با هماهنگی ارتش نیروهای مردمی و حزب الله لبنان از سقوط سوریه جلوگیری کرد و اقدامات ایشان موجب شد سوریه باقی بماند و استکبار و صهیونیست به اهداف خود دست نیابند.

حسین شریعتمداری:عاملان اصلی شهادت همدانی امریکا و متحدان غربی و عربی آن هستند

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: عاملان اصلی شهادت سردار همدانی امریکا و متحدان غربی و عربی آن هستند.

حسین شریعتمداری در گفت‌وگو با میزان با اشاره به شهادت سردار همدانی در سوریه گفت: عاملان اصلي شهادت برادر بزرگوارمان سردار همداني  آمريكا و متحدان غربي و عبري و عربي آن هستند.

وی ادامه داد: بنابراين سند خونخواهي وادامه راه آن شهيد ابراز دشمني با آمريكا در بينش و منش و قلم و قدم است.

نظر شما