شناسهٔ خبر: 113899 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

شهید سردار «حسین همدانی» که بود؟

سردار حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

به گزارش «نماینده»، شهید سردار سرتیپ حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان است و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ...پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

سردار همدانی به همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای ۴ و کربلای ۵ را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهای زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر ۴ بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.


همدانی به همراه شهیدان همت، خرازی و احمد کاظمی در کنار رهبر انقلاب
 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده ایشان گذاشته شود.

 

مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:
۱ ـ فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان
۲ ـ فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان
۳ ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:
۱ ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت
۲ ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
۳ ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
۴ ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۵ ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان

۶-فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران

گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

 

سردار به نقل از رسانه های خارجی

باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.

سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی ۳۲ سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت : "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد".

ماجرای تولد ۳ حزب‌الله در منطقه به روایت سردار همدانی
فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفه بود: یک بار دشمنان اشتباه کردند و به جنوب لبنان آمدند، حزب‌الله متولد شد؛ بعد به سوریه آمدند و حزب‌الله دیگری متولد شد؛ امسال به عراق آمدند و باز هم حزب‌الله دیگری متولد شد.

 سردار حسین همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در حاشیه مراسم تشییع سردار محمد علی الله‌دادی، گفت: محمدعلی الله‌دادی دورانی را در دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ مبارزه کرد اما منتظر رفتن بود.

وی افزود: دوستان الله‌دادی هم مانند او منتظر هستند و شهدای عزیز ما امروز ناظر هستند آنهایی که باقی مانده‌اند اکنون در انتظارند تا با دشمنان اصلی اسلام و آنهایی که فتنه‌ها را ایجاد کرده و جنگ را بر ما تحمیل کردند و به عبارتی با کارگردان اصلی توطئه، وارد مبارزه بشوند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: ما امروز آمده‌ایم تا با شهیدان پیمان ببندیم که راه سرخ آنان را ادامه خواهیم داد و به حمدالله امروز می‌بینیم که مردم علی‌رغم همه مشکلات و موانعی‌که بر سر آنان ایجاد شده، عاشق شهدا هستند.

سردار همدانی تأکید کرد: خداوند وعده داده که شما اگر مقاومت کنید و حضور داشته باشید دیگر با نتیجه‌کاری نداشته باشید، پیروزی از آن شما است؛ وعده دیگر خداوند این است که دشمنان شما را از احمق‌ترین‌ها آفریدیم و آنها اشتباه می‌کنند؛ یک بار دشمنان اشتباه کردند و به جنوب لبنان آمدند، حزب‌الله متولد شد؛ بعد به سوریه آمدند و حزب‌الله دیگری متولد شد؛ امسال به عراق آمدند و باز هم حزب‌الله دیگری متولد شد. وی ادامه داد: امروز حزب‌الله در منطقه مانند خورشید می‌درخشد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: آنها به دنبال ایجاد رعب و وحشت هستند ولی نمی‌دانند و نمی‌فهمنند که ما برای شهادت مسابقه می‌دهیم و وابستگی نداریم. اعتقاد ما این است که از سوی خدا آمده‌ایم و به سوی او بازمی‌گردیم لذا آنها فکر می‌کنند که با این ترورهای کور و حملات بی‌هدف روحیه ملت اسلام را تضعیف می‌کنند اما شما می‌بینید که نه نتها چنین نمی‌شود بلکه با آمدن یک شهید، موجی از روحیه جهاد و شهادت دمیده می‌شود.

سردار همدانی:ما اهل معامله نیستیم
فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در همدان با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از اهداف آمریکا بود، گفت: ایران معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آنها برای ایجاد خاورمیانه جدید را بر هم زد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در همدان با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از اهداف آمریکا بود، گفت: ایران معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آنها برای ایجاد خاورمیانه جدید را بر هم زد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین همدانی در مراسم سلسله سخنرانی‌های ۱۰ شب، ۱۰ سخنران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: باید دهه فجر را به صاحبان اصلی انقلاب یعنی خانواده شهدا، روحانیت و همه اقشار مختلف تبریک گفت که با فداکاری و ایثار انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند واکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی افزود: بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور انقلاب از سخت‌ترین مسیرها، الان وقت آن است که نگاه کنیم کجا بودیم، به کجا رسیده‌ایم و انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای ما داشته است.

سردار همدانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان فرق می‌کند و هیچگاه محدود و محصور نمی‌شود و صدور انقلاب به دیگر نقاط جهان نشان دهنده این مطلب است.

وی بیان کرد: در زمان دولت ملی گراها که شرایط سختی از لحاظ اقتصادی بر کشور حاکم بود کارشناسان پیش بینی کرده بود ند که ظرف ۶ ماه کار انقلاب به پایان می رسد اما شهید رجایی رئیس جمهور ولایی مدیریت را در دست گرفت و  اعلام کرد روزی که فشنگ های ما تمام شود جنگ واقعی ما شروع می شود.

سردار همدانی بزرگترین دستاورد این انقلاب را تحول انسان‌ها به ویژه در بین نسل جوان  بیان کرد و گفت: وی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحول در نسل جوان بیان کرد و گفت : پدران و نسل‌های قبل از ما قرن‌ها و سال‌ها آرزو داشتند تا حاکمیت اسلامی در کشور ایران شکل بگیرد که این مهم با سختی ‌های بسیار محقق شد و ما باید شاکر و قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

سردار همدانی با بیان اینکه باید در هر فرصتی زیبایی‌های انقلاب دیده و گفته شود، گفت: ما در شرایط امروز نگران هستیم اما ناامید نیستیم.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب در زمستان ۵۷ و قبول شاه برای واگذاری دولت اما ماندن در سلطنت، برخی بسیار خوشحال شدند و فکر می‌کردند به هدف نهایی رسیدند، وقتی این پیام به امام راحل در فرانسه رسید، ایشان بدون درنگ فرمودند: «شاه باید برود، مرکز فساد اینجاست». امام با تیزبینی و دوراندیشی زمینه را برای استقرار نظامی اسلامی در ایران فراهم کرد.

همدانی تصریح کرد: زمانی که گزینه ازهاری و شریف‌امامی به عنوان نخست وزیر از سوی مردم ایران مردود اعلام شد، آمریکا با طراحی آوردن بختیار که سابقه مبارزه علیه شاه همراه بازرگان را داشت زمینه ایجاد دوگانگی در بین مردم را فراهم آورد. امام راحل با انتخاب بختیار مخالفت نکردند اما وقتی بختیار قصد رفتن نزد ایشان به فرانسه را داشت، امام فرمودند «مانعی ندارد، شما اول استعفا دهید بعد شما را می‌پذیرم؛ چه کسی شما را انتخاب کرده؟» که همین برخورد سبب آگاهی مردم شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نهضت‌های شیعی و اسلامی‌ در دور‌‌های قبل به پیروزی هم رسید اما بلافاصله شکست خوردند و امام راحل از تجربه نهضت‌های گذشته استفاده و مدیریت کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.

سردار همدانی با اشاره به منشور روحانیت امام (ره) گفت: به سبب تبلیغات وسیع رژیم طاغوت در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، این تصور شکل گرفته بود که دین از سیاست جداست و یک فردی روحانی نباید وارد مسائل سیاسی  شود اما این تفکر و نگرش توسط امام (ره) پاک شد.

وی افزود: امام راحل این موضوع را تبیین کرد که پیامبر اکرم (ص) آمد تا حکومت تشکیل دهد، چرا که بدون تشکیل حکومت اجرای احکام اسلامی در جامعه مقدور نیست.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه قیام امام راحل مهر باطلی بر جدایی دین از سیاست بود، افزود: ایشان با نهضت الهی خود دین را وارد مدیریت جامعه و روحانیت را به صحنه اداره کشور وارد کردند و حکومت دینی ایران تاکنون ثابت کرده که با قدرت دین می‌توان انقلاب کرد و آن را به ثمر رساند، ضمن اینکه رفاه مردم از راهبردهای اصلی آن بود.

سردار همدانی با تأکید به اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: مردم با نظارت بر عملکرد دولتمردان، آنها را کنترل کرده و مطالبه‌گر باشند.

سردار همدانی از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برگرداندن زنان به جایگاه اصلی بیان کرد و گفت : انقلاب اسلامی زن را به عنوان یک انسان معرفی کرد که باید در جامعه نقش مهم تربیتی خود را ایفا کند و همه دیدند که در دوران دفاع مقدس زنان مومن چه افتخاراتی آفریدند.

وی نقش دادن به مردم در اداره جامعه را دستاوردی مهم برای انقلاب اسلامی مطرح کرد و گفت: در جمهوری اسلامی مردم برای اداره جامعه مسئولیت پذیرفتند و در بحرا‌ن ها و مشکلات با حضور مردم حل شد.

سردار همدانی با بیان اینکه ما همیشه باید به این فکر باشیم که دشمن شناسی خود را بالا ببریم اظهار داشت : امام (ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ نامید تا ما دشمن را فراموش نکنیم و از آن غافل نباشیم.

وی گفت برای انقلاب اسلامی در طول این چند سال می توان بیش از یکصد دستاورد مهم برشمرد اما آنچه امام (ره) بعنوان وظیفه اصلی ما سفارش و تاکید می‌کند حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: بیش از ۱۰ فتنه در اوایل انقلاب برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی طرح ریزی و اجرا شد که مردم نقش اصلی را در خنثی‌سازی این توطئه‌ها داشتند.

سردار همدانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به درختی تنومند و ریشه دار تبدیل شده است، افزود: امروز در ادبیات امریکا و دشمنان ما بحث براندازی نظام مطرح نیست بلکه می خواهند انقلاب اسلامی در داخل ایران محصور کنند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) دفاع مقدس را مدلی برای برای ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل باشند معرفی و بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور که نگران ورود نیرو‌های تکفیری به کشورشان هستند به جمهوری اسلامی نامه رسمی نوشته و در خواست کمک کرده اند به این دلیل که آنها متکی به نیروهای مردمی خود نیستند.

سردار همدانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی نسب به دهه اول انقلاب رویش داشته است و الان جوانان ما داوطلب هستند تا در کشور‌های اسلامی برای دفاع حاضر شوند چون آنها به عنوان فرزند انقلاب آرمان و پیام انقلاب را درک کرده و فهمیده‌اند.

وی اظهار داشت: جوانان فهمیده اند که انقلاب مرز و دیوار نمی شناسد و بنا به فرمایش امام راحل انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر می‌شود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: وقتی شهدای ترور سوریه به ۱۰۰ نفر رسید آنها بسیار وحشت کردند به گونه‌ای که قصد مذاکره با غرب را کردند ولی وقتی آمار شهدای ترور ایران که ۱۷ هزار شهید است را به آنها اعلام کردیم تصمیم گرفتند با قدرت مقاومت کنند.

سردار همدانی دستاورد انقلاب اسلامی را  در آن سوی مرزها بیداری اسلامی بیان کرد و افزود: دشمن در این زمینه یک راهبرد داردو آن ایجاد دهکده جهانی است که خود کدخدا و همه رعیت و تحت سلطه او باشند.

وی افزود: راهبرد منطقه‌ای آمریکا ایجاد خاورمیانه جدید بود و بر اساس نقشه‌های آنها قرار بود عراق به سه کشور، ایران به ۵ کشور و سوریه نیز به ۳ کشور تجزیه شود تا با تکه تکه کردن آنها راحت‌تر به هدف خود برسند که با دفاع ایران از سوریه و عراق، این هدف دشمن خنثی و معادلاتشان بهم ریخت.

سردار همدانی: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود

 جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکاست، گفت: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود.

 سردار حسین همدانی ‌در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا، امروز به ثمر نشسته است و این روزها، فراتر از مرزها شاهد تحقق آرمان‌های شهدا هستیم. بهترین چیزی که ما به‌وسیله آن می‌توانیم قدردان از خودگذشتگی آن‌ها باشیم، ذکر صلوات برای آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه اگر ایثار و شجاعت شهدای گرانقدر نبود، امروز در کشور امنیت وجود نداشت، افزود: شهدای ما امروز در تمام دنیا الگو و نمونه شده‌اند و همه ملت‌ها یاد گرفته‌اند که رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌ها است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه چمران به دنیا وابستگی و تعلق خاطری نداشت، گفت: شهید ‌چمران در جنوب لبنان و بین مردم آن نقطه از محبوبیت فراوانی برخوردار است، هنوز محله‌های فقیرنشین این منطقه، ‌زندگی این شهید والامقام با کودکان فقیر و یتیم ‌را به خاطر دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به‌واسطه شهدای خود دارای محبوبیت و عزت‌مندی بین جوامع است، افزود: تجربه در نمایشگاه‌ کتاب لبنان نشان داده که هر کتابی که از شهدای ایران به زبان سایر کشورها ترجمه می‌شود، به‌سرعت طی نیمی از روز به‌فروش می‌رسد.

جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی مسیر رونده خود را طی می‌کند و به‌عنوان پدیده نوظهور باید اثرات آن را در آن سوی مرزها جستجو و مشاهده کرد.

سردار همدانی خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ‌داده در سودان، مصر، آفریقا، مصر، لیبی، ترکیه و غیره همه نیازمند بررسی است تا جایگاه انقلاب اسلامی و ملت خود را در آینده تحول این کشورها خوب ببینیم و به‌طور دائم اثرات و تحولات را رصد کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) منش استکبارستیزی داشت و معتقد بود در ایران معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی را که تاکنون به‌وسیله آن مسائل جهانی سنجیده می‌شد، شکستیم. ضمن اینکه امام راحل دفاع از مظلوم در هر کجای جهان را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گنجاندند که این امر چراغ پیش‌ِروی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و فارغ از مسائل مادی و دینی به کمک مظلومان می‌شتابد.

سردار همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سوریه و تحولات آن اشاره کرد و اظهار داشت: الگوبرداری سوریه از فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس سبب ایستادگی و مقاومت آن شد؛ بعد از ترور ۲ هزار نفر از نیروهای سوری از سوی جبهه غرب، این کشور ناامید شد و بعد از پی بردن به اینکه ۱۷ هزار شهید ترور در ایران وجود دارد، اذعان داشتند که خیلی از ایران عقب هستند و با امید بیشتری مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور انقلاب از سخت‌ترین مسیرها، الآن وقت آن است که نگاه کنیم کجا بودیم، به کجا رسیده‌ایم و انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای ما داشته است.

سردار همدانی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  صدام یک نیروی فریب‌خورده و بازیگر غربی‌ها بود، گفت: همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند. آن‌ها یک روز در سوریه، یک روز در لبنان و یک روز هم در عراق به‌‌دنبال ایجاد فتنه هستند و در همه این فتنه‌ها هم کارگردان یکی است و فقط بازیگران عوض شده‌اند.

وی با تأکید بر "باید مراقب باشیم و بدانیم که در جبهه فرهنگی و جنگ نرم آسیب‌پذیر هستیم" افزود: نحوه فعالیت دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته و باید در این راستا کار اساسی انجام دهیم.

ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکا است

سردار همدانی با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از راهبردهای ۱۰۰ ساله آمریکا است، گفت: راهبرد آمریکا تغییر نداشته و تنها در تاکتیک شکست می‌خورد، باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران امروز معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آن‌ها را برهم زده است.

وی تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به راهبرد خود در ابتدا طرح قطعه قطعه کردن کشورها را در نظر دارد که ایران را به چند قطعه و عراق و سوریه را به ۳ قطعه تقسیم کند تا بر آن‌ها تسلط داشته باشد. بعد از دوران جنگ تحمیلی با بررسی‌هایی که داشتند، متوجه شدند ایران مرکز جوشش بیداری ملت‌های اسلامی است بنابراین به‌دنبال آن از هجمه نرم بهره گرفتند و همان‌طور که می‌بینیم امروز سوریه، یمن، بحرین و غیره در جنگ سخت شکست نمی‌خورند، بلکه در جنگ نرم و فضای مجازی آسیب پذیر هستند.

سردار همدانی با بیان "سوریه در دوران دفاع مقدس ایران به کمک ما آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت" گفت: سوریه عمق استراتژیک ماست.

وی با اشاره به اینکه سوریه نقطه هدف مؤثر دشمن بود، بیان کرد:  سوریه مرز درگیری و عملیاتی با سرزمین اشغالی دارد. در جریان سوریه دو اردوگاه شامل؛ دشمنان سوریه یعنی آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی و دوستان سوریه یعنی ایران، روسیه و چین تشکیل شده است.

سرانجام امروز جمعه(۱۷ مهرماه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه ای خبر از شهادت این سردار رشید اسلام در سوریه داد.  

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی، یادگار هشت سال دفاع مقدس و رزمنده شجاع، یکشنبه با حضور مردم قدرشناس ایران تشییع می شود. به گزارش نافع،   پیکر مطهر این شهید بزرگوار یکشنبه ۱۹ مهر در تهران تشییع و سپس به زادگاهش همدان منتقل می شود.

این منبع خبری اعلام کرد: مراسم وداع با شهید همدانی یکشنبه شب در حسینیه ثارا... سپاه همدان برگزار شده و صبح فردا دوشنبه ۲۰ مهر با حضور مردم ولایتمدار همدان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

نظر شما