شناسهٔ خبر: 113859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۲۷حمله روسیه علیه داعش در سوریه/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به حملات

ارتش سوریه از بمباران ۲۷ موضع تروریست ها در حمص، حماه و رقه سوریه و تخریب انبارهای سلاح و مخفیگاه های آن ها در این استان ها خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های سوخو ۲۴ و ۲۵ در استان های حماه و رقه ۱۱ پایگاه آموزشی متعلق به گروهک تروریستی داعش را بمباران کردند.

از سوی دیگر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که روسیه بعد از گسترش حمایت های نظامی خود از نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و متحد مسکو، خسارت های انسانی را متحمل خواهد شد.

کارتر در نشست وزرای دفاع پیمان ناتو در بروکسل گفت: این مداخله دارای پیامدهایی برای روسیه که خود نگران حملات تروریستی است، خواهد بود و روس ها طی روزهای آینده متحمل تلفات انسانی خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران با این ادعا که روسیه از طرف خطا کار در سوریه حمایت می کند، از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمایت از طرح آمریکا در مورد سوریه که خواهان آینده بدون اسد برای این کشور است را خواستار شد.

وی افزود: مسئله بدتر این است که مسکو مشی نظامی گستاخانه ای را در پیش گرفته است و در مورد برخورد با جنگنده های آمریکایی و دیگر کشورها که گروه های مسلح را در سوریه هدف قرار می دهند، خطر می کند.

این مقام آمریکایی یادآور شد: روس ها بدون هشدار قبلی موشک های کروز را از دریای خزر شلیک کرده اند و چند مایل به یکی از جنگنده ای بدون سرنشین ما نزدیک شده اند. گفتنی است روسیه به تازگی حملات هوایی خود را علیه گره های تروریستی به ویژه گروهک داعش در سوریه شروع کرده است.

 

نظر شما