شناسهٔ خبر: 113818 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بخشایش:

گزارش کمیسیون ویژه عمق برجام و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می‌دهد

بخشایش/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع ایرادات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: کمیسیون ویژه در گزارش خود به مردم این پیام را داد که برجام فتح‌الفتوح نیست و نقاط ضعف زیادی دارد.

به گزارش «نماینده» احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهارداشت: کمیسیون ویژه زمان زیادی را برای بررسی برجام صرف و از نظرات کارشناسان در این باره استفاده و گزارش خوبی را در خصوص برجام به مجلس ارائه کرد.

وی افزود: گزارش کمیسیون ویژه عمق برجام و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می‌دهد و برای مردم این پیام را دارد که برجام فتح‌الفتوح نیست و نقاط ضعف فراوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در واقع با گزارش کمیسیون ویژه برجام مردم فهمیدند که اگر در این دو سال منتظر بودند تا با تصویب برجام تحریم‌ها لغو و مشکل اشتغال و سایر مشکلات اقتصادی کشور حل شود ممکن است این اتفاق نیفتد.

بخشایش با اشاره به طرح مجلس در مورد اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اظهارداشت: این طرح که توسط فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تهیه شده خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر انقلاب را به صورت توصیه مطرح کرده و آورده است که به دولت این اختیار داده می‌شود که برجام را به صورت داوطلبانه اجرا کند و موارد ذکر شده در طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به روند بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: روند کار بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام باید به گونه‌ای باشد نقاط آسیب پذیر برجام در جریان تصویب آن شناسایی و رفع شود و از ورود آسیبهای احتمالی به کشور ممانعت به عمل آید.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۲:۳۴ 0 0

    بین شما وخدا -بینی وبینالله- خدا وکیلی:اقای بخشایش-چه نیاز بود تا فراکسیون رهروان ولایت چنین طرحی را به مجلس ارائه دهند؟ ایا نمایندگان با فرصت کافی گزارش کمیسیون فرجام را مطالعه کرده بودند؟ ایا اگر چنین طرحی ارائه نمیشد دولت از نظر خود مبنی بر اجرای برجام منصرف میشد بعلاوه ی تمامی ایرادات برجام؟
                                

نظر شما