شناسهٔ خبر: 113789 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شریف :

ترکیب شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان فراگیری لازم را ندارد

احمد شریف سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ترکیب اعلام شده فراگیری لازم را ندارد، گفت: این شورا قدرت تصمیم‌گیری را به عده محدودی می‌دهد.

به گزارش «نماینده» احمد شریف سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از عدم حضور اعضای این جبهه در شورای‌ عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: هنوز از ما برای حضور در شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان دعوتی به عمل نیامده و تصور می‌کنیم فعلاً این یک طرح ابتدایی است و فراگیری لازم را ندارد و اگر بخواهد فراگیر شود، باید دامنه آن گسترده‌تر شده و سهم هر کدام از افراد و گروه‌ها نیز در آن مشخص شود.

وی ادامه داد: شورای فعلی انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ترکیب اعلام شده، فراگیری لازم را ندارد و قدرت تصمیم‌گیری را به عده محدودی می‌دهد، البته آنها می‌خواهند سیاست‌گذاری کرده و براساس آن سیاست‌ها عمل شود و بحث حذف احزاب و گروه‌های سیاسی نیست، اما در مورد اینکه نظریات بقیه جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز در این شورا دخالت داده شود، چالش وجود دارد.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان افزود: اگر قرار است در شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مورد عموم اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری شود، نظر همه گروه‌ها و تشکل‌ها باید اخذ شود؛ اینکه جمعی بخواهند نظر خود را به بقیه گروه‌ها تسری دهند، طبعاً کار پسندیده‌ای نیست و مغایر با منش این جناح است.

*انحصارطلبی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان‌ها

شریف با بیان اینکه نیاز است دوستان سعه صدر بیشتری به خرج دهند، تأکید کرد: متأسفانه در استان‌ها شاهد شکل‌گیری انحصار از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستیم و آنها معتقد هستند که فقط گروه‌های ما باید حضور داشته باشند، اما طبعاً بسیاری از این گروه‌ها در استان‌ها شعبه ندارند و عملی نیست که برای همه جمع تصمیم بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه قرار است افراد حقیقی در شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان نماینده داشته باشند، گفت: جایگاه افرادی مثل آقای دکتر عارف بالاست و او یک فرد نیست و جریانی در انتخابات پشت آقای عارف قرار گرفت؛ اگر قرار باشد مکانیزم رأی‌گیری برای تصمیمات در آن شورا حاکم باشد، منطقی نیست که بگوییم اشخاص حقیقی یک نفر را برای حضور معرفی کنند، چرا که پشت اشخاص جریانی قرار دارد، لذا نیاز است در مکانیزم شورا تغییراتی داده شود.

*تصمیم‌گیری برای بقیه گروه‌ها و جریان‌ها منطقی نیست

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان تأکید کرد: تصمیم‌گیری برای بقیه گروه‌ها و جریان‌ها منطقی نیست و ممکن است به نتایج مورد نظر نرسیم و عملاً در نزدیکی انتخابات به مشکل برخورد می‌کنیم، البته ما نمی‌خواهیم مسائل اختلافی به رسانه‌ها کشیده شود و ایجاد چالش کند، لذا نیاز است در سطح کشور همه گروه‌ها به آرامش دست پیدا کرده و مسائل خود را بین خودشان حل کنند و این مشکلات در بسیاری از مواقع ناشی از عدم گفت‌وگوست.

شریف تصریح کرد: ما نظرات خود را به شورای مشورتی و شورای هماهنگی ارائه می‌دهیم و امیدواریم نتیجه دهد و اعلام می‌کنیم که با قوت و قدرت در انتخابات حضور داریم و کاندیدهای خود را معرفی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اگر جمعی تصمیم بگیرند بر کل جریان حاکمیت داشته باشند، ما کنار نمی‌کشیم و منفعل نمی‌شویم و فعالیت خود را در قالب تشکیلات خود ادامه می‌دهیم، بنابراین باید نشست کلی بین همه اعضای جریان اصلاح‌طلب برگزار و تصمیم جمعی گرفته و از آن تبعیت شود.

نظر شما