شناسهٔ خبر: 113775 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر پوردستان:

تسلیح بالگردهای هجومی افتخاری برای ارتش است

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکنون تنها بالگردهای کبری مجهز به سلاح بودند گفت: تجهیز بالگردهای هجومی به سلاح، افتخاری برای ارتش است.

به گزارش «نماینده» فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکنون تنها بالگردهای کبری مجهز به سلاح بودند گفت: تجهیز بالگردهای هجومی به سلاح، افتخاری برای ارتش است. ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم پرواز دو فروند بالگرد بازسازی شده و رونمایی از دو فروند بالگرد هجومی تجهیز شده به سلاح در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: برای ارتقای توان رزمی ارتش تعدادی بالگرد هجومی به دست توانمند فرزندان این ملت به سلاح تجهیز شد.

وی افزود: دستیابی به فناوری تجهیز بالگرد هجومی به سلاح، افتخاری بزرگ برای ارتش، هوانیروز و ملت است.

پوردستان با بیان اینکه پیش از این تنها بالگردهای کبری مجهز به سلاح بودند، تصریح کرد: از امروز این توان را داریم تا بالگردهای هجومی(پشتیبانی و ترابری) خود را نیز به سلاح تجهیز کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان هوانیروز در فعالیت های آموزشی و تربیت خلبانان و متخصصان فنی، تصریح کرد: مستشاران آمریکایی پس از ترک ایران عنوان کردند که ایران برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی خود به آمریکا وابسته خواهد بود.  اما امروز ملت بزرگ ایران شاهدند که فرزندان آنها با پشت سرگذاشتن موانع دشوار، قله های پیشرفت را طی می کنند و به خوبی توانسته اند بدون اتکا به خارجی ها، تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور را تولید، بازسازی و نگهداری کنند.

پوردستان تصریح کرد: امروز به شرایطی رسیده ایم که نه تنها احتیاجات خود در زمینه آموزش و تربیت خلبان را برآورده می کنیم بلکه می توانیم از کشورهای دوست و مسلمان برای تربیت خلبان و مهندسان پرواز دانشجو پذیرش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامی های منطقه گفت: امروز دشمن ما با چهره جدیدی از تهدیدها به ما نزدیک شده است اما با وجود نیروهای مسلح مقتدر جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و نیروهای مسلح ما هرگونه تهدیدهای نظامی علیه کشور را با اقتدار پاسخ خواهند داد.

بر اساس این گزارش در این مراسم، هفتادمین دوره آموزش خلبانی و دهمین دوره فنی هوایی با عنوان شهید سرتیپ خلبان کمال پروینی در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان پایان یافت و دانش آموختگان موفق به دریافت گواهینامه فارغ التحصیلی شدند.

در این مراسم از خانواده شهید سرتیپ خلبان کمال پروینی و تعدادی از خلبانان جانباز و بازنشسته هوانیروز نیز تجلیل شد.

نظر شما