شناسهٔ خبر: 113758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نصیرزاده:

اولویت اصلی امروز کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است

حسین نصیر زاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با اشاره به وظایف بسیج در دوران فعلی کشور گفت: اولویت اصلی امروز کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش «نماینده» حسین نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشت: بیش از بیست و هفت سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد و تبیین حماسه‌های عظیم و ارزشمند شریف ایران اسلامی ضرورت بیشتری پیدا کرده است و بسیج نقش تأثیرگذار و تعیین کننده‌ای در نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جدید انقلاب دارد.  

وی افزود: امروز عموم ملت مسلمان ایران، به‌ویژه جوانان مؤمن و انقلابی بیش از پیش تشنه معارف ناب دفاع مقدس هستند و بسیج در این میان وظیفه‌ای سنگین به دوش دارد.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی با بیان اینکه نشر دفاع مقدس باید در تمامی ابعاد زندگی نسل جدید انقلاب صورت پذیرد، گفت: سبک زندگی فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در غالب کتاب، فیلم، مستند باید برای جوانان باز تعریف شود.

نصیر زاده ادامه داد: با توجه به گزارشات واصله از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال ۹۴ بسیار چشمگیرتر و تخصصی‌تر و طبق ابلاغ دستور العمل به اجرا در آمده است که اینجانب از زحمات و تلاش‌های شایسته تک تک اعضای بسیج کارکنان به‌ویژه فرماندهان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بروز تهدیدات جدید پس از جنگ تحمیلی که متفاوت از گذشته است، گفت: پس از مقابله همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی با تهدیدات نظامی و امنیتی استکبار جهانی و پشت سرگذاردن غرور‌آفرین جنگ تحمیلی، دشمن بلافاصله با برنامه‌ریزی جدید و تأمین منابع مالی عظیم به تهاجم فرهنگی و نرم جهت تضعیف درونی نظام مقدس اسلامی و نفوذ مؤثر در لایه‌های مردمی روی آورد.     

فرمانده بسیج کارکنان اموزش عالی تصریح کرد: با تغییر حوزه تهدیدات دشمن از نظامی و امنیتی به فرهنگی و نرم برخلاف ذهنیت عمومی مقابله و دفاع بسیار سخت‌تر شده است زیرا دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و با بهره‌بردن از برخی اختلافات درونی نظام میان مردم تردید و بد‌بینی ایجاد کرده و بین ملت و نظام فاصله ایجاد کند که عمده این مسائل توسط عناصر مغرض و خائن دشمن در خارج و داخل کشور مدیریت می‌شود.                           

نصیرزاده با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های حوزه فرهنگی و علمی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: نمی‌توان زحمات و تلاش‌های همه دستگاه‌های ذی‌ربط را نادیده گرفت  در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بزرگی صورت گرفته که شایسته تقدیر است، اما در حوزه فرهنگی به هیچ وجه رضایت بخش نبوده و این به روشنی در پیام‌های مکرر و بیان دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری پیداست.                                                        

وی اضافه کرد: با توجه به این هجمه فرهنگی از سوی دشمن فعالیت‌ها و اقدامات ما در شأن انقلاب اسلامی نبوده است، انقلابی که خود برگرفته از ماهیت فرهنگی و اعتقادی است  به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز اولویت اصلی آن مقابله با جنگ نرم دشمن است.

نظر شما